Somalieren i år 2008

Jeg vurderte å skrive mine nyttårsforsett i går, men det virket mer logisk å skrive dem idag. Det er tross alt årets første dag. Jeg tror at 2008 vil vise seg å være et begivenhetsrik for meg. Jeg bare føler det, dessuten er det ikke hvert år man blir 18…tjooheei!

Somalierens nyttårsforsett:

1. Skaffe en rosa burka.

– Der skjøt jeg meg litt selv i foten. Jeg har faktisk en del rosa hijaber, men altså, ingen burka.

2.  Bli mer organisert.

– Jeg tror det er veien å gå for å lykkes i det meste. Første trinn begynte jeg med idag, jeg organiserte permene mine og det tok sin tid, ja.

3. Finne sjelefred.

– Den er litt vanskeligere og hakket ambisiøst, men man må sikte høyt i livet. Jeg vet ennå ikke hvordan jeg finner sjelefred, og heller ikke når jeg vet at jeg har oppnådd sjelefred. De problemstillingene er en del av prosessen.

4. Komme i form 

– Av en eller annen grunn føler jeg at punkt 4 er mye vanskeligere enn punkt 3. For å gjøre det mer spennende, så er målet å delta i en maraton eller et løp, og bestå med ett godt resultat.

 5. Forlate bomstilværelsen

– Selvforklarende.

12 thoughts on “Somalieren i år 2008

  1. Rosa hijab høres sexy ut. Jeg så en dame med rosa hijab med hodeskaller på- det kan ikke ha vært deg?

    Komme i form driver jeg også med. Men løpe løp? Oo- du er barskere enn meg.

  2. Jeg har meldt meg på et 6 mil langt sykkelløp – i juni. De’kke alt for lenge til juni, kjenner jeg…

    Lykke til – og legg ut bilde av den rosa burkaen din når du får den da!

  3. Takk takk!

    Jeg kjenner flere menn med gule mullahskjegg, somaliere attpåtil, og min onkel har et knæsjoransjet skjegg.

    Jeg har allerede anlagt et gult mullahskjegg, så det er krysset av på listen.

    Hodeskallhijab? – I wish! Så tøff er jeg ikke. Men jeg går med lue da, jeg er den eneste hijabien, jeg kjenner, som går med lue over hijaben.

    Et sykkelløp? Så morsomt, men orker du 6 mil det vil si 60 km ergo 60 000 meter?

  4. På bussen jeg pleier å ta sitter det støtt en lue-hijabi! Kanskje det er deg? Liker du dem store og strikket, og er du fra Oslos østkant, der man vokser opp raskt eller ikke i det hele tatt?

  5. Neimen da ER det flere lue-hijabier! Så fett. Nei, jeg er en t-bane-jente, men jeg liker dem strikket og store!

    Og selvfølgelig er jeg fra beste østkant, hvor ellers?

  6. Tilbaketråkk: Tidsmaskin | bak rosa burkaer og gule mullahskjegg

Legg igjen en kommentar

