Muslimer, dere skuffer meg

 Én million for Sir Salman Rushdies hode

Lager de internasjonal oppstyr når «muslimske» land bryter menneskerettighetskonvensjonen?

Lager de internasjonal oppstyr når palestinere blir drevet på flukt?

Lager de internasjonal oppstyr når unge, muslimske menn låses vekk i Guantanomo bay?

 Lager de oppstyr når villedede mennesker bruker islam til å forsvare angrep på uskyldige mennesker?

Lager de oppstyr når deres brødre og søstre i troen dør som fluer i Darfur?

Nei da.

Men de lager oppstyr når en mann skriver en islam-kritisk bok. Faktisk fortsetter de å lage oppstyr ti år etter bokens utgivelse. Er det vanskelig å forstå at man ikke trenger å lese en bok man ikke liker? Er det vanskelig å forstå at bråket de forårsaker er gratis PR for forfatteren?

Enten ignorerer du vedkommende, eller svarer du tilbake på samme måte; gjennom pennen. Å ty til vold ved slike hendelser er tegn på barbari og idioti.

Skam dere!

6 thoughts on “Muslimer, dere skuffer meg

  1. Er nok enig 😦

    Det aller helligste er livet. Jeg snakket med en stormufti her om dagen, han sa ganske enkelte .. all verdens helligheter på en side, og et menneskeliv på den andre … det er skam å bare tenke at det første er viktigere sa han… dessverre er vi langt unna idealet!

  2. Jeg skulle ønske at «de lærde» tydeliggjorde sitt standpunkt angående dette. Jeg husker at stormuftien i Syria (tror jeg det var) fordømte angrepene på de skandinaviske ambassadene under karikaturstriden. Vi trenger flere opppegående muftier.

    Ikke muftier som lager fatwaer mot mennesker, visste ikke at det var mulig engang….

  3. Vi trenger flere oppegående folk overhodet.

    Jeg er enig med Frank Zappa i at Universets viktigste byggestein er dårskap (stupidity), fordi det er mer av det enn av hydrogen i Universet. Og med Albert Einstein, som skal ha sagt: «To ting er uendelige: Universet og menneskets dårskap… Jeg er forresten ikke helt sikker på Universet.»

    Å redusere dårskapen i verden er en utrolig lang prosess, som kanskje aldri kommer til å ta slutt. Både fordi vi tilsynelatende har en instinktiv motstand mot å bruke de evnene vi har på beste måte (vi stritter mot evolusjonen), slik at personlig og samfunnsmessig utvikling blir tyngre enn det ville vært hvis vi var skapt annerledes, OG fordi det all dårskapen er en gullgruve for alle som vet å tjene penger på dumme folk.

    Det hadde vært stilig hvis vitenskapsfolk hadde funnet en måte å utnytte dårskap til å produsere energi. Enten det er en fornybar naturressurs eller ikke, vil det kanskje ha en positiv effekt på miljøet. Hvis det kun finnes en viss mengde idioti, vil kampen om råstoffet kunne føre til at folk vi må vise større måtehold i dagliglivet. Jeg foreslår at regjeringen setter av tolv milliarder kroner til forskning på dette de neste ti årene. Til gjengjeld er jeg villig til å tåle en økning i alkoholavgiftene på 16,9 prosent.

  4. Somalieren, joda, det var stormuftien av Syria, Shaykh Ahmad Hassoun, det var forøvrig samme mufti jeg snakket med som er nevnt ovenfor også.

    Calvin: Gode poenger 😀

  5. Calvin; men det forutsetter at man faktisk kan måle dumhet og at idioti er en fast substans eller forsåvidt, en gass. Jeg har tenkt litt på hvorvidt mennesker er født dumme eller om det er miljøet som skaper dumme?

  6. Tilbaketråkk: Tidsmaskin | bak rosa burkaer og gule mullahskjegg

Legg igjen en kommentar

