Telefonsalg? – Hell no!

Jeg fikk en tur-retur-billett til helvete, nå er jeg tilbake og puster lettet ut. Man hører ofte fra forskjellige mennesker at telefonsalg trenger seg inn på menneskenes private sfære. Slik formulerte H det:

Den dagen du ringer MEG og prøver å selge med batteridreven støvsuger er du en død kvinne. La meg se om jeg har forstått dette rett; det er strenge regler i forhold til kjærlighetsforhold, mat, moskebesøk, hverdag generelt, alkohol og uteliv. Det er derimot HELT greit å terrorisere mennesker i sitt eneste fristed (les:hjemme), og drive dem til det absolutte vanvidd via telefon, ved bruk av kjøpepress og dårlig oppførsel? Djizes. Før du gjør dette; slå opp i Koranen, se under «T» for telefonsalg.

Hun hadde rett.

Telefonsalg er faktisk brudd på de essensielle menneskerettigheter, ikke bare skader det potensielle kunder, men også selgerne. Jeg har aldri fått så mange avslag som jeg fikk i løpet av de åtte timene jeg arbeidet som selger. Jeg innser selvfølgelig at alle de kjølige svarene og hatske uttrykkene, bunner i negative forestillinger folk har angående telefonselgere. Men det spiller inngen rolle for en følelsesladet jente som meg selv, jeg kan ikke håndtere så mye negativitet om sommeren.

Ikke minst krevde de at jeg brukte et ‘norskt’ navn når jeg ringte rundt. For visse folk har visstnok fordommer mot utlendinger og vel, vi er jo der for å selge. Selge sjela.

Karma heter det eller kanskje Guds vrede. Sånt skjer når man forlater sine prinsipper.Minn meg på å alltid stå fast ved mine prinsipper. Sukk. Jeg må nok kysse speilreflekskameraet farvel. For en stund ihvertfall. Jeg har bestemt meg for å ikke arbeide i sommer i det hele tatt. Brutter sa at jeg burde gjøre noe jeg har lyst til å gjøre, ikke bli en pengeslave for et par kroner. Han har forsåvidt rett, skal se å få nyte sommeren. Jeg spurte om han vil finansiere speilreflekskameraet, han er villig til å bidra med 2500kr. Kan alltids prøve å mase på mamma.

Dessuten kommer bestemor!

4 thoughts on “Telefonsalg? – Hell no!

  1. Ah det var den typen jobb … hmm .. hadde en telemarketing jobb en gang i tiden. Første dag skulle jeg observere, syntes det virket rart og litt ekkelt … dag to skulle jeg prøve selv .. skikkelig ekkel følelse! Dag tre ringte jeg og sa opp. Fikk høre mye rart, men som jeg sa til dem, det virket direkte uetisk det de drev på med .. love folk ting man visste man ikke ville holde, komme med masse tull. Som pappa formulerte det, du skal ikke bare kunne leve av jobben, du må kunne leve med den også!

  2. Jeg er helt enig med deg, man skal kunne leve med den jobben man gjør også..klok mann, din far. 🙂 Tror det er viktig å ha en god magefølelse på sånne ting. Hadde det fryktelig kjekt to somre som sesongarbeider på kirkegård, mye planting og luking, gitt, og du verden så sterk man ble. 🙂 Lykke til med å finne den riktige jobben!

  3. Faren din hadde helt rett. Og jeg er helt enig, alle løgnene.

    Jeg har skikkelig lyst til å jobbe som jordbærplukker, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Men takk skal du ha, finner nok på noe!

  4. Jeg jobbet som telefonselger på fulltid i 14 MÅNEDER. Det førte til at jeg ble degenerert… hvis jeg får barn noen gang, er det faktisk fare for at de blir ordentlige neanderthalere, fordi arvestoffene i meg er brutt ned.

    Men jeg synes alle burde prøve seg i den bransjen. Om ikke annet, så iallfall en dag. Det er en verdifull lærepenge.

Legg igjen en kommentar

