Greit, så er jeg politisk korrekt

Nå har vennegjengen enstemig vedtatt at jeg er frøken Politisk Korrekt. Greit nok, for dersom man tenker på begrunnelsen til denne beslutning, kan de jammen kalle meg politisk korrekt. Det hele begynte med at noen referte til kortvokste som dverger, og jeg selvsagt reagerte.

Herregud, man sier ikke dverg!

Vel, det endte med at de dro frem flere situasjoner

der jeg har kritisert ordbruken deres, og at jeg alltid bruker de nøytrale begrepene. Skal sant sies, mener jeg at politisk korrekthet er blitt så vagt og nesten udefinerbart.

Dessuten er jeg forferdelig støl i magen, neste gang skal jeg ikke ta 90 sit-ups etter hverandre….bad idea.

Jeg leste idag at Fatah har kommet i forhandlinger med de israelske myndigheten om potensielle fredsavtaler. Det jeg ikke skjønner er hvorfor Hamas ikke blir ansett som en legitim regjering, de har jo vist at de er beredt til å mykne politikk. Dessuten virker det som om forhandlingene i Saudi Arabia ikke har noe betydning for USA og Israel. Underlige greier. Jeg får virkelig vondt i hodet av politikk.

Paradokset er vel at Hamas er at de folkevalgte regjeringene i Midtøsten. Muligens den eneste, men støttes ikke av de blokkene som bruker alle sine ressurser på å skape «demokratier» i midtøsten.

Dobbelt moralsk.

Bokprogrammets Hans Olav Brenner, greit han har kanskje ikke et fullverdig skjegg, men han er den eneste jeg kom på. Nei, den eneste jeg fikk øye på, i og med at Bokprogrammet er på.

Kreativiteten er ikke på topp nei……

4 thoughts on “Greit, så er jeg politisk korrekt

  1. Problemet med å være politisk korrekt i vanlig dagligtale er å holde seg oppdatert på hva som til enhver tid er ok. Da jeg var liten opplevde jeg at det plutselig var fryktelig stygt å kalle folk med Downs syndrom for mongoloide. Man skulle si psykisk utviklingshemmet. Noen år senere fikk jeg kjeft fordi psykisk utviklingshemmet var blitt stygt.

    Ellers har jeg lagt merke til at det som en gang het Rønvik Sykehus – Asyl for sinnsyke, for en tid siden har gått fra å hete Nordland Psykiatriske Sykehus til Nordlandssykehuset – Rønvik.

    Skulle ønske det fantes en politisk korrekthetsbørs, hvor man kunne se endringene i real time på alle områder. I mellomtiden er det neppe noe annet å gjøre enn å prøve å vise hensyn til andre.

  2. Søt fyr, selv uten mye skjegg.🙂

    Politisk korrekt eller ei – jeg har i hvert fall tagget deg. (hurra, det rimte!)

  3. Dobbeltmoral er ett ord, ikke to.

    Beklager, men jeg får dobbeltsidig prostatakreft når jeg ser slikt🙂

    Ola

  4. Calvin; det er veldig vanskelig å følge med på forandringene i samfunnet, ville vært fint med en slags database. Har ikke NRK noe i den dur?

    Lothiane; helt enig, han har også et interessant program. Jeg skal komme tilbake til ‘taggen’.

    Ola: Du er ikke tilfeldigvis et medlem i ‘astronomer mot orddeling’? – http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Legg igjen en kommentar

