Jeg elsker regn

«allow roonee roob keen

ku ray raynee roob keen»

Det er alt jeg kan av reglen mamma lærte meg da jeg var liten.

«Slik synger man,» sa hun – «når man vil ha regn».

Dermed sang jeg dag ut og dag inn, men regnet uteble. Like greit kanskje, jeg ville antakeligvis trodd at jeg styrte regnet og  var rene regnheksa. Men regn liker jeg, nei, regn elsker jeg. Selv om jeg blir syk av å stå ute i regnet, er det absolutt verdt det. Den utrolige lukten av regn, lukten av våt jord og våte blader. Friskt. Harmonisk. Det føles alltid som om regnet skyller vekk alt det vonde på jorden.

2 thoughts on “Jeg elsker regn

  1. Har du vurdert å flytte til Bergen??
    Eller er det du som allerede har vært her og sunget litt for mye😉

Legg igjen en kommentar

