I’m what happens when two substances collide, and by all accounts I really should’ve died.

Jeg fikk aldri mer enn en firer i musikk. Jeg gikk én karakter opp for innsats, men jeg er egentlig en treer i faget. Den eneste prøven jeg har jukset på, i hele mitt unge liv, var en musikkprøve i niende klasse. Arv lente seg snilt over på min side og hvisket «kontrabass, ikke fiolin». Eller noe sånt. Jeg husker ikke helt. Mulig han også bare tok prøven og fylte ut svarene for meg. I en klasse der 80% var i korpset og 19% spilte i band, var det klart jeg hadde store komplekser rundt mitt manglende talent i musikk. Så, ikke spør meg hvor mange instrumenter Andrew Bird spiller på, i løpet av de fem minuttene låten varer. Jeg har ingen anelse. Det jeg vet er at jeg alltid smiler når verdens vakreste fugl begynner å plystre.

One thought on “I’m what happens when two substances collide, and by all accounts I really should’ve died.

Legg igjen en kommentar

