«You got a funny way to begging for help, screaming at the skylight.»

Foto: Michael Spear Hawkins

 

På en underlig måte oppløftende.

Selv om han gjentar: It never gets better no matter the weather you’re on.

Rhymesayers Entertainment er et uavhengig plateselskap som spesialiserer seg på hiphop og artister utenfor rampelyset. Som enhver med noe interesse for hiphop verdsetter jeg både Kanye West og Lil Wayne, men det er noe eget ved  artister uten et kommersielt uttrykk: Brother Ali, Felt og Blueprint, for å nevne noen få.

Har jeg fortalt dere at drømmen, da jeg vokste opp, var å bli en økologisk bonde med et studio i låven? Jeg skulle bli en afrosentrisk, miljøvennlig og feministisk rapper. Back when jeg satte øretelefonene i mammas kassettspiller og greidde å tune in på Goodshit Radio i mørket. Det måtte være i mørket, jeg fikk jo ikke lov til å være oppe så sent og høre på den hersens rappen. Hvorfor hørte jeg ikke på, om jeg på død og  liv skulle høre på vestlig musikk, noe koselig? Beatles? Abba? Boney M?

Nei.

Jeg skulle bli rapper.

Også fant jeg ut at jeg ikke kan rime, om det så stor om livet.

Man er ikke mye til en rapper om man ikke kan spit some rhymes.

Dessuten diskvalifiserer jeg som kul. Det er ikke helt sant, jeg hadde trivdes i nerdcore. Om jeg kunne rime, altså. Optimus Rhyme ftw!

One thought on “«You got a funny way to begging for help, screaming at the skylight.»

  1. Å! Goodshit! jeg var fast lytter en lang periode, jeg også. oppdragelsen min i hiphop, på sett og vis. og jeg liker sangen. og jeg liker det du skriver, selvom du ikke er feministisk rapper, og det er jo bra det og? you can’t control the boat that you’re on.

Legg igjen en kommentar

