Ramadan Krønikene: En introduksjon

For et par år siden (to år siden, for å være eksakt) begynte jeg på et prosjekt jeg ikke gjennomførte. Ramadan Krønikene, som du kan lese  her, her, her, her og her. Jeg ble aldri ferdig, delvis på grunn av manglende struktur og muligens fordi prosjektet ikke var helt gjennomtenkt. I år prøver jeg på nytt. I år prøver jeg også et nytt oppsett. Ramadan krønikene deles i tre deler: Før ramadan, under ramadan og etter ramadan.

Før ramadan: Denne uken, som er uken før ramadan, bruker jeg til å gjennomgå Islams fundamenter. Det høres tørt, tungt og kjedelig ut, men jeg skal forsøke å gjøre det på en lettfattelig og enkel måte. Med forebehold om at jeg verken er en skriftlærd eller en ekspert.

Under ramadan: Forløpet her blir veldig lik tanken forrige gang, hvordan hverdagen utarter seg når en ikke spiser fra fire på morgenen til ti på kvelden (mer eller mindre). Det vil også handle om nye ting ved religionen jeg oppdager, eller gamle ting jeg behøver å bli minnet på. Med andre ord, jeg skal misjonere som bare det, gjør dere klare for en kollektiv omvendelse!

Etter ramadan: Uken etter skal jeg rapportere fra etterdønningene og prøve å lage profiler av muslimer som betyr mye for meg (offentlige muslimer) og som påvirker meg.

3 thoughts on “Ramadan Krønikene: En introduksjon

  1. Happy Ramadan!
    Høres ut som et fint prosjekt, tror jeg blir med på den jeg og🙂
    Men jeg lurte på om du hadde noen tips på hvordan man studerer og pugger til prøver etc når man faster? spesielt når man går på vg og det er så mye å gjøre.

Legg igjen en kommentar

