En oppdatering

Jeg lever altså. Såvidt.

Tiden har gått til studier, forening, venner og hvile. Jeg har fått system på det nå, håper jeg. Jeg tror nok jeg får blogget litt mer etterhvert, og jeg har med meg noen gode forslag fra dere!

Akkurat nå er jeg på utkikk etter sommerjobb. Noe som viser seg å være ganske vanskelig. Jeg har ikke lyst til å jobbe innenfor hjemmetjenesten egentlig. Det betaler, men jeg ble deprimert den sommeren jeg jobbet som hjemmehjelp.

Og ikke telefonselger. Absolutt ikke telefonselger.

Alt annet er forsåvidt greit.

Nei, jeg må snart begynne å sende søknader rundt. Detter det innom en leser som også er en arbeidsgiver, og som gjerne vil ha en blid 20 år gammel somalisk jente, med noe jobberfaring men mye innsatsvilje, som arbeidstager – gi lyd!

7 thoughts on “En oppdatering

  1. Har du prøvd vikarbyråer? Da jeg var student fikk jeg sommerjobbene mine stort sett via Manpower. Kantine, lager, enkelt kontorarbeid og denslags. Ålreit betalt og en viss variasjon, pluss at det var så greit at byrået fant jobbene for meg. Men det er jo noen år siden (kremt), så det kan selvsagt godt være at vikarbyråene ikke er så interessert i unge studenter lenger? Forsøket verdt, uansett!

  2. Jeg har en gryende mistanke om at jeg har spammet deg om dette før, men jeg jobbet som sesongarbeider på kirkegård før i verden. Det er utendørs forefallende arbeid, og for sommerjobb å være var det slett ikke ille. 🙂 Hør med Oslo Kirkelige Fellesråd om det er noen kirkegårder som trenger flere sesongarbeidere rundtomkring, det er sikkert noen. 🙂 Dessuten er det på høy tid å forvirre kirkegårdspublikummet mht burkakledde beplantere. 🙂

  3. hvorfor ble du deppa av hjemmetjenesten? kunne du tenkt deg å jobbe på mcern?

  4. Hva med å prøve deg som journalist som sommer-/bijobb? Du kunne sendt inn noen av innleggene dine til ulike aviser… Du skriver utrolig bra; vamt, morsomt, nært.. Jeg merker hvertfall at jeg blir berørt av det du skriver!

  5. Himla: Ensomheten mangle levde i var, for meg, veldig belastende.

    Marima: Det virker veldig spennende, men akkurat nå er jeg fornøyd med å være litt i skyggen selv om fler og fler nå ser sammenhengen mellom den virkelige Somalieren og den virtuelle Somalieren. Litt trist, fordi jeg har sluttet å være tankeløs av meg, men også litt fint. Kanskje etterhvert? =)

Legg igjen en kommentar

