Ekstase

Svar på søknad om opptak til universiteter og høgskoler 2009, tilbud om studieplass

Du tilfredsstiller kravene til generell studiekompetanse i henhold til Forskrift om opptak til høyere utdanning av 31.januar 2007.

Du får med dette tilbud om studieplass ved:
Universitetet i Oslo, Medisin, start vår.

Studiestart er tirsdag 19.januar 2010. Obligatorisk oppmøte kl. 13.00 i Store Auditorium, Domus Medica, Sognsvannsveien 9. Det medisinske fakultet vil gi nærmere informasjon om programmet for dagen.

17 kommentarer om “Ekstase

  1. takk! skal bruke heeele kvelden på å se første sesong av House, gleder meg helt sinnsykt til studiestart! Broderen, som også er lege, har brukt en time på å forelese om hvor mye tv-serier om medisin/leger er forskjellige fra virkeligheten, han er en real gledesdreper…

  2. ‘House’: typisk lege! (jeg vet det, for jeg har tjukt av dem i slekta!) 🙂

    Hjertelig til lykke med opptaket – og lykke til!

  3. herregud, GRATULERER SÅ MYE! Medisin i OSLO til og med. Det er kjempebra. Kan jeg få spørre hva du hadde i snitt/poeng? Virket som om du var veldig usikker på om du ville komme inn på medisin noen innlegg bak. Men igjen, gratulerer så mye.

  4. Heisann!

    Gratulerer med studieplassen! Virkelig godt gjort!

    I Dagbladet jobber vi nå med en sedvanlig studiesak: Det er stadig flere innvandrerjenter, og stadig mange jenter i det hele tatt, som søker seg til medisin.

    Kunne du tenke deg å stille opp på et intervju? Fortelle litt om hvorfor du ønsker å studere medisin? Vi er veldig interessert i å komme i kontakt med deg.

    Håper du tar kontakt i dag!
    Vennlig hilsen Alicia Nguyen Ryberg
    Tlf 9700 9701
    atnr@dagbladet.no

  5. Takk alle sammen, jeg hadde litt over 58 poeng mens grensen lå på 57,8 – nettopp! – jeg kom såvidt inn.

    Hei Alicia, hyggelig at du spør!, men det er svært få somaliske jenter som studerer/skal studere medisin i Norge. Derfor ville, selv om jeg stilte anonymt, katten være ute av boksen for godt. Jeg tror ikke helt jeg er klar for det, men takk for at du spør!

  6. Hei! Gratulere med opptaket! Syns du er veldig flink, fortsett å skrive. Vi ses til våren på medisin.

  7. Hei, hvorfor er du anonym? Du er flink til å skrive, hvorfor ikke journalisthøyskolen i steden?

  8. Takk takk!
    Tirill, nei si det, det handler vel om hva jeg liker best. Til syvende og sist tror jeg ikke at jeg kan ha skriving som profesjon, hvilket er tydelig med det faktum at jeg har neglisjert bloggen i et par uker..uff, jeg er ikke disiplinert nok! MEN takk for komplimentet!

Legg igjen en kommentar

