Piknik? Yes please!

Jeg elsker pikniker.

Jeg elsker grilling.

Jeg elsker grillspyd.

Jeg elsker røyken som svir i øynene, og forener alle i hatet mot engangsgrillen.

Jeg elsker svaberg.

Jeg elsker det uforutsigbare været i Norge.

Jeg elsker at man alltid må ha med seg genser, vindjakke og en paraply.

Jeg elsker at solen titter frem når alt virker håpløst.

Jeg elsker at det begynner å blåse sterkt i det vi tenner på engangsgrillen.

Jeg elsker dipp.

Jeg elsker at alle marshmellowsene har gjort meg kvalm og svimmel.

Jeg elsker å posere på brygger.

Jeg elsker å sole meg.

Jeg elsker å høre på John Legend og Postgirobygget på høytalere, mens jeg soler meg.

Jeg elsker smash.

Jeg elsker kaldt vann.

Jeg elsker at mine venner ler av alle gangene jeg snubler med engangsgrillen i hendene (utent eller ferdigbrent, så klart!)

Jeg elsker at jeg kan le av mine venner når de dummer seg ut.

Jeg elsker vennene mine.

Jeg elsker at vi kan være så forskjellige; at vi er blondiner, brunetter, hijabier, sære, normale, kule, nerdete, rike, fattige (selv om alt er relativt), anglofile, bandmedlemmer, kampsportutøvere, kultivert-intellektuell-lizzom, fnisete-turnere og likevel ha det så sinnsykt kult.

Jeg elsker at jeg tilbragte halve dagen på et svaberg.

MEN:

Jeg elsker ikke at jeg måtte bytte buss tre ganger og ta en t-bane for å komme meg hjem fra Nordstrand.

Hvorfor skal  alt være så vanskelig?

2 thoughts on “Piknik? Yes please!

  1. jeg elsker at det er andre enn meg som liker norges uforutsigbare vær! hva er en sommerkveld uten medbrakt kofte og skjerf, sier nå jeg.

Legg igjen en kommentar

