Hjemme i sommer

Alle planene jeg hadde om å reise er skrinlagt denne sommeren, den superforsiktige jeg vil helst være i Norge til hovedopptaket altså kan jeg bare reise de to første ukene. Det er bare tull at en billett for to uker koster like mye som en billett for en måned og den superforsiktigejeg vil heller spare. Det blir altså en hjemmesommer i år også. Den eneste forskjellen er at jeg ikke skal jobbe. Første sommer på lenge jeg ikke jobber og vi ikke har gjester boende hos oss (håper jeg da!) og da blir det som følger:

1. Trening

2. Lesing

3. Moro i parker og strender over hele Oslo og omegn, med venner (som ikke er ut på reise, akkurat nå vet jeg om to)

4. Skriving

5. Kreativt arbeid – jeg vurderte å melde meg på et malerkurs, men det viste seg å være litt av en pengesluker, jeg får nøye meg med å male masse tull og kalle det surrealt.

6. Bli en litt bedre muslim, skal se om det arrangeres kurs av de forskjellige moskeene.

7. Få med meg alt som er å få med seg av foredrag og utstillinger, jeg må nesten bli litt mer kultivert

8. Øya – kanskje? -hvis vær og penger strekker til.

Har dere andre forslag, fyr løs!

Gjerne ikke de dyreste alternativene, jeg må spare.

Jeg gleder meg allerede.

5 thoughts on “Hjemme i sommer

  1. sv: Vi har litt spesiell humor:)
    Tenkte vi skulle klippe hull i noen laken til øyne og munn, hehe. Vi er desperate etter oppmerksomhet ^^

  2. Har du vært på Islamsk utstilling i moskèen på Grønland da?

    Host:
    MSS – Muslimsk Studentsamfunn
    Type:
    Music/Arts – Exhibit
    Network:
    Global
    Start Time:
    Friday, May 22, 2009 at 12:00pm
    End Time:
    Saturday, May 30, 2009 at 6:00pm
    Location:
    Islamic Cultural Center
    Street:
    Tøyenbekken 24. 3. etg.
    City/Town:
    Oslo, Norway

    View Map
    Google
    MapQuest
    Microsoft
    Yahoo
    Phone:
    957

    Description
    ICC i samarbeid med MSS inviterer til en unik islamutstilling.
    Dette er en sjelden mulighet til å oppleve islam på en måte det aldri har vært vist før.

    Åpningstider: kl. 12:00 – 18:00 alle dager

    For detaljert program, se: http://www.islamutstilling.no

    Bestill guided omvisning i utstillingen og/eller moskéen nå – Det begynner å bli fullt!
    For større grupper kan vi gjøre andre avtaler utenom åpningstiden.

    Denne unike utstillingen har innslag av blant annet følgende sjeldne artefakter:

    * Håndskrevne Koran
    * Sjeldne mynter fra profeten Muhammed (fvmh) sin tid til mynter som ble laget under muslimsk herredømme i Spania, Sicilia, Hellas, Øst-Europa og deler av Kina
    * Muslimsk keramisk og metallkunst

    Denne utstillingen vil inneholde:

    * Spektakulært kunstverk
    * Arabisk kalligrafi
    * Fengende plakater
    * Multimedia presentasjoner
    * Sjelden islamsk antikk
    * Live kalligrafi
    * Arabisk parfyme
    * Diverse islamske effekter

    Undet utstillingen vil det for de mer interesserte, være mulig å:

    * prøve forskjellige ting selv, for eksempel hijab, parfyme, osv
    * å bestille kalligrafi etter eget ønske
    * få gruppeomvisning i moskeen med ledsager
    * høre resitering av Koranen (man synger Koranen på en måte)
    * høre bønnerop
    * se hvordan bønnen foregår, enten live eller direktesendt på projektor
    * se eller prøve den rituelle vaskingen før en bønn

    For spørsmål send epost til utstilling@islamic.no

Legg igjen en kommentar

