alt det jeg gjør, som jeg ikke burde gjøre

Neste uke, og uken der igjen, har jeg fire tentamener som er veldig avgjørende for meg. Så istedet for å lese kjemi, matte, engelsk og nynorsk, gjør jeg en haug andre ting som jeg ikke burde gjøre:

1. Facebook: Uten tvil den ellevte landeplage, et nettsted som får frem voyeuren i oss alle sammen. Ærlig talt, hvorfor jeg sitter og ser på bildene til gutten som satt ved siden av meg på barneskolen har jeg ikke peiling på. Det er ikke interessant engang. Jeg har blitt en spissborger, takk kjære Kierkegaard, takk for at du formulerte min essens en trilliard år før min fødsel. Vel, jeg er vel egentlig midt i mellom spissborgeren og estetikeren?

2. Myspace/music og Last.fm: Den eneste grunnen til at jeg besøker disse sidene er fordi jeg vil ha noe nye impulser, noe som er vel og greit, men ikke når jeg har kommet halvveis i kapittel 2 og enda har  fire kapitler igjen i å lese. TIL MANDAG! skjerpingsskjerpingsskjerpings…..

3. Dansing: Det er knyttet opp mot punkt 2, i den siste timen har jeg tatt robotdansen, kyllingdansen, ketsjup-dansen, improvisert-breakdance og ikke minst jeg har virvlet rundt som en sufi med katastrofale konsekvenser. Jeg stanget hodet i døren til rommet mitt. Noe som egentlig ikke er så veldig bra, for nå har jeg en kul midt på pannen. Men hvem kan vel motstå   «Ja’al Matr'» av Sidi Yasser, den mest uspirituelle vil danse til den musikken. DJ BelikeMuhammad

BelikeMuhammad, Anas Canon, er forsåvidt utrolig kul selv. Jeg liker fusjoner av mange musikksjangere og artister. Han kom til Norge ifjor, den afrika-festivalen, og jeg glipp av han.  Akkurat det hater jeg meg selv for. Profilen til Sidi Yasser Chadly finner du her: Yassir Chadly er utrolig fargerik, tenk å han som professor da, jeg tror han er professor i Berkeley.

Apropos islamsk synging, dhikr om du vil, denne minner meg veldig om Somalia, det er ikke somaliere, jeg tror de er Oromofolket i Etiopia:

Jeg får en haug assosiasjoner til bestefar, skjegg, røkelse, moské og profetens fødselsdag.

4. Blogginnlegg: Å skrive blogginnlegg er også tidsfordriv, men produktiv tidsfordriv. Men nå må jeg gå og finne den dumme blyantspisseren.

3 thoughts on “alt det jeg gjør, som jeg ikke burde gjøre

  1. mad mullah, jeg er en stolt rabiat og hyperaktiv sufi, men jeg tror jeg skal polstre alle harde overflater i leiligheten, just in case.
    cigaal, så jeg deg? haha, å nei, jeg har vært på muxaadarooyinka i hvert år, men jeg droppet det i år, måtte sitte og lese, var det bra?

Legg igjen en kommentar

