Hijaben

I det siste har det vært mye snakk om politibetjenter med hijab, og lite snakk om en kronikk av en litt.viter som med ulike formuleringer antydet at muslimske kvinner var undertrykkede så lenge de brukte hijab. Førstnevnte har jeg allerede skrevet et innlegg om, og det siste har jeg bestemt meg for å ikke skrive et innlegg om. I stedet har jeg lyst å fortelle hvorfor jeg bruker hijab, for å gjøre det, må dere lesere forstå min reise til Hijabens rike.

Denne  reisen skal jeg stykke opp i tre deler, i første del,  «begynnelsen», tar jeg for meg barndommen min og hvilken rolle hijaben spilte for meg. Deretter kommer «søken», om min første tid som hijabi og mitt søken etter svar, og tilslutt «slutten på begynnelsen», hva hijab er for meg i dag.

2 thoughts on “Hijaben

  1. Kult! Det gleder jeg meg til å høre om. Sett i gang – jeg har lagt deg til favorittene mine. Det er jo forøvrig et kjempe bra fortellertriks å dele en historie i tre – da sikrer du deg lesere, vi må jo få med hele historien. :o)

Legg igjen en kommentar

