Jeg feirer ikke jul, men..

..jeg er likevel glad i Jesus.

Historien om  Jesus er stort sett å finne i et bestemt kapittel i Koranen, et kapittel oppkalt etter Jesus’ mor, Maria eller Maryam. Under er hele kapittelet, del 1 forteller historien om Maria,  Johannes Døperen (Yahya/John) og noe om Jesus.  Halve del 2 er også om Jesus, mens resten av kapittelet handler om andre profeter.

Kapittel Maryam del 1:

Kapittel Maryam del 2:

Jesus fvmh lærte mennesket at barmhjertighet og kjærlighet er veien til Gud. Moses fvmh lærte mennesket at lovlydighet er veien til Gud. Islam fletter disse to frelsesveiene til en frelsesvei gjennom Mohammed fvmh. Derfor er Jesus, akkurat som Moses, en svært viktig profet i Islam ettersom han representerer en pillar i Koranens lære.

Nei, jeg feirer ikke jul, men jeg feirer med glede Jesus.

God jul og gratulerer med dagen herr. Jesus.

3 thoughts on “Jeg feirer ikke jul, men..

  1. Kristne har en del å lære av toleranse ovenfor andre troende!

    God jul og stå på – jeg har fulgt bloggen din i et år snart!

  2. Hastur, takk takk.

    Kristen, jeg synes vi alle har noe å lære av hverandre og millioner takk for at du gidder å dechifrere mitt virrvarr av tanker.

Legg igjen en kommentar

