Fatso

 

 

 

 

 En lettere nervøs, noe lubben, gutt omringet  av fire skjønne, velproposjonerte, nakne damer. Selvfølgelig er de nakne.

 

 

 

 

 

 

    Det kan hende at jeg er en super-ortodoks-fundamentalistisk    muslim som ikke ser den nakne kvinnekroppen som kunst og ikke verdsetter det vakre i nakenheten. Det kan selvfølgelig være sant, men vi må nesten skille Michelangelo fra Fatso. De fire nakne damene pryder ikke plakaten for estetikkens skyld, men for å selge en vare – en film. ¨

Skal absolutt alt spille på sex her i verden, eller er det jeg som må slutte å moralisere?

9 thoughts on “Fatso

  1. Så den reklamen i går, etter å ha lest om den på bloggen din. Banen stanset akkurat sånn på Grønland at jeg fikk mulighet til å studere den med sånn ca 30 cm avstgand. Den varianten var enda mer avslørende enn den her, overlot virkelig ingenting til fantasien o.O

  2. hmm, jeg har fått tid til å analysere den hver dag, og jeg finner nye sider ved den hele tiden

    synes litt synd på modellene, jeg tror ikke de helt vet hvilken betydning en slik eksponering kan ha for dem…

  3. Vet du… jeg så nylig plakatene selv på t-banestasjonen og reagerte litt… Synes det virker totalt unødvendig å bruke nakne kvinnekropper til å reklamere for filmen, men men… det viser meg i hvert fall at det er en film jeg ikke gidder se. Har ikke giddi lese boka heller, men det er en annen sak.

  4. Salams!

    Du har mange interessant innlegg. 🙂

    Kommmentaren angående Islam og nakne kvinnekropp ser ut til å være basert på en mistforståelse- seksualitet og den vakre kvinnekroppen er ikke noe negativt i Islam, tvert i modt. Det bare eksponering av nakenhet i det offentlige rom som er negativt. To forskjellige ting…

  5. Lothiane, ifølge venner, som er det absolutt motsatte av super-ortodokse-fundamentalistiske muslimer (à la meg) er ikke filmen noe tess..du går kanskje ikke glipp av så mye?

    Andalusian, takker og velkommen til mine svært uoppdaterte blogg. Jøss, det visste jeg ikke. Jeg trodde Islam var likgyldig til nakenhet, bortsett fra offentlig eksponering. Da har jeg faktisk lært noe,takker!

  6. Boka handler jo om Rino som er på jakt etter sex, filmen handler om Rino som er på jakt etter sex. Hvorfor skal ikke filmplakaten gjenspeile dette? På grunn av overtro fra middelalderen?

  7. På jakt etter sex? Han ser jo skrekkslagen ut der han ligger. Ikke akkurat en jakt-type. Jeg har ikke lest boka eller sett filmen, men de har tydeligvis bomma stygt med bildet siden jeg ikke oppfattet budskapet.

    Og ja, det middelalderargumentet er noe de pleier kaste etter folk i håp om at vi skal bøye hodet dypt i skam over å ikke være moderne nok og aksepterende nok.

    Jeg har ikke problemer hverken med sex eller nakenhet i riktig kontekst, men jeg er møkklei av å få det trøkka opp i trynet uansett hvor jeg beveger meg ute.

  8. hmmmm,
    Jeg har ikke lest boka eller sett filmen, men er ikke avvisende til noen av dem. «tomprat» fremstiller nok bokas/filmens ide litt vel enkelt. Jeg fester mer lit til denne:
    http://www.filmweb.no/kino/article159778.ece
    Basert på den anmeldelsen skulle jeg mene at plakaten fanger «Fatso’s» noe stusselige liv ganske så bra. -Både hans hjelpeløse og kleine virtuelle liv, hans drømmer, og hans hjelpeløshet med å komme i ordentlig kontakt med kvinner.

    Bruk av «sex-objekt» som et ensidig negativt begrep tyder på ideologiske briller som gir nokså dårlig observasjonsevne. Når det kommer til stykket vil nok både kvinner og menn SVÆRT GJERNE være sex-objekter. Ikke minst når vi står ovenfor en (eller flere) attraktiv(e) nåværende, – eller mulig fremtidige partner(e). Vi er tross alt seksulle vesener, og begrepsbruken tilslører at vi derfor nøvendigvis gjerne(sic) vil være BÅDE sex-subjekter OG sex-objekter.

    Cassanders
    In Cod we trust

Legg igjen en kommentar

