ikke enda en sint, svart jente

Jeg begynte med en respons på alt dette snakket om somaliere og hvor fæle de er,  i kjølvannet av Amal Adens bok «Se Oss…», men fant på bedre utløp for min frustrasjon over hvor misforstått somaliere er, vi er som pre-pubertale emo-kids. I hvert fall, bedre utløp for min frustrasjon ble José Gonzalez

One night to be confused
One night to speed up truth
We had a promise made
Four hands and then away

Both under influence
We had divine scent
To know what to say
Mind is a razor blade

To call for hands of above
To lean on
Wouldn’t be good enough
For me, no

One night of magic rush
The start a simple touch
One night to push and scream
And then relief

Ten days of perfect tunes
The colors red and blue
We had a promise made
We were in love

To call for hands of above
To lean on
Wouldn’t be good enough
For me, no

To call for hands of above
To lean on
Wouldn’t be good enough

And you, you knew the hands of the devil
And you, kept us awake with wolf teeth
Sharing different heartbeats
In one night

To call for hands of above
To lean on
Wouldn’t be good enough
For me, no

To call for hands of above
To lean on
Wouldn’t be good enough
For me, no

og plutselig følte jeg meg høy på trend-rusen kalt glede.

for den som er interessert i hvordan somaliere flest er, er det bare å følge med på bloggen videre, handling taler best. jeg er kanskje ikke mediansomalieren, men jeg har mine übersomaliske sider.

4 thoughts on “ikke enda en sint, svart jente

  1. Ha, ha. Jeg venter i spenning på at de übersomaliske sidene skal gi seg utslag på bloggen!😉

    Spøk til side, jeg er enig med deg: la folk «bevise seg». Det virkelige mennesket viser seg alltid, uansett hvem de er og hvor de bor/kommer fra. Det er «dritt» og «gull» i alle leire.

  2. Veldig bra! Jeg er neppe noen mediannorsk jente heller, selv om jeg sikkert har «typisk norske» sider ved meg.🙂

    Folk har så lett for å dømme alle på grunn av noen få… veldig normalt å gjøre, men likevel innmari synd. Sannheten er vel at vi er ulike alle sammen, men at vi har en del fellestrekk. Det er bedre å lete etter det vi har felles, tror jeg.

  3. leselama: hehe, det kommer nok, bare vent!

    jeg er enig med dere begge, ethvert individ er jo unikt og men kan ikke gre alle over med samme kam (..eller noe sånt?)

    sadie: fant nylig ut at sexy sadie er en beatles låt😀
    jeg har kommet meg nesten igjennom, har noen titalls sider igjen.

Legg igjen en kommentar

