Om potet og rømme

Det er noe eget ved Q-lettrømme blandet med en dillblanding fra svenskegrensen. Virkelig unikt. Velsmakende også, helt til jeg tømte begeret og tortillaposen. Nå er jeg bare kvalm.

Jeg tar mine uvaner til det ekstreme.

Sa ikke Hamsun noe om at en mann kan være brødløs, men uten mat er han ikke potetløs. Nei, motsatt, en mann kan være brødløs men med en potet er han ikke matløs. Hamsun var en mann etter mitt hjerte eller mage.

Sørlandschips og tortillachips med rømme gjør verden bedre, eller det gjør hodet mitt bedre. Håper jeg.

P.S: Jeg kom nettopp på at tortilla ikke er lagd av poteter. Jøss.

4 kommentarer om “Om potet og rømme

  1. Morsomt visvas! 🙂 Spesielt godt likte jeg utsagnet:

    «Jeg tar mine uvaner til det ekstreme.»

    Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg er stadig vekk kvalm. Og poterer er digg! 😉

Legg igjen en kommentar

