Ms. Judgements

Endelig er det sol og varme ute, og jeg kan spise is med god samvittighet! Nå er dessuten de større tentamene ferdig, og det eneste jeg trenger å grue meg til er eksamen i juni. Det gode liv.

En stor filmkonkurranse ble arrangert av et amerikansk tv-selskap, prosjektet het One Nation, Many Voices og amerikanske muslimer sendte inn kortfilmer om hvordan det er å være muslim i USA. A land called paradise var en av vinnerene, men jeg har mange andre favoritter, og her er en av dem.

Tja, jeg vet ikke om det helt appellerer til et ikke-muslimsk publikum, men det er ihvertfall om hvordan muslimske jenter legger vekt på hvordan en skal kle seg. Men det er ikke klær som gjør deg til en god muslim.

5 thoughts on “Ms. Judgements

  1. Ah… Fantastisk film! Likte den veldig godt, denne også. Du hadde jo en her tidligere om muslimer og hvor forskjellige de er tidligere.

  2. Haha, knallbra! Som jeg alltid sier: Litt humor setter ofte ting på plass.
    A Land Called Paradise gjør meg alltid så rørt. Derfor har jeg sett den uanstendig mange ganger.

  3. Du er en skattekiste! Jeg må ta vare på alle disse lenkene dine, til ny jobb som barne- og ungdomsbibliotekar og student!!! De setter perspektivet på plass – et helt annet sted enn man forventet – og ingenting er vel bedre enn det?!

Legg igjen en kommentar

