01:30

Jeg trenger en hobby og det ganske kvikt. Grunnen til dette plutselige utbruddet er at jeg i skrivende øyeblikk ser meg selv som en blanding av den somaliske krigerdronningen Araweelo og the Bride i Kill Bill. I hele dag har jeg lekt med luft-samurai sverd og ropt somaliske banneord i min rekonstruksjon av det fiktive sammenstøtet mellom den japanskinspirertekrigerdronningen og Darth Vader. Det er en grunn til at jeg ikke har repetert til gymprøven imorgen. Lurer på om det er en gyldig grunn?

Kanskje en jury kan erklære meg sinnsyk.

Apropos sinnsyk, jeg så en forstyrret (les; mentalt forstyrret) somalisk mann i t-banen i dag, og jeg ble skremt. Ja, jeg er en rasist og det er vondt å innrømme det.

5 thoughts on “01:30

  1. Tror ikke det handler om rasisme å være redd for noen som virker utilregnelige. I så fall er jeg rasistisk også.

    Høres morsomt ut sånn du leker – det er omtrent på samme måten som sønnen min holder på, bare at han forestiller seg å være en eller annen kriger fra Ringenes Herre. 🙂

  2. Araweelo…jeg har spist mange ganger på et sted som heter det, en gang for lenge siden, på stedet langt borte. Pizzaen var ikke helt som jeg forventet men alt det andre var utrolig godt. De hadde minst en ørn i bur der, i alle fall en stor rovfugl som vi passerte på vei inn hver gang. En gang satt vi inn under et tre med grener som vokste helt til bakken så det var som et hemmelig rom inne ved stammen med plass til både bord og stoler; svalt og kjølig, hva slags tre kunne det vært? Jeg har lurt lenge. Og jeg visste ikke at Araweelo var en krigerdronning, bare at det var et kvinnenavn. Jeg innser at det er en haug med historier jeg ikke har fått med meg. Men det er alltid tid. Beklager, jeg assosierer mer enn jeg kommenterer, ser jeg.

  3. Lothiane: Jeg mistenker at sønnen din er en del år yngre enn meg?

    Othilie: Araweelo er en av mine idealer, til tross for at hun er veldig kontroversiell. Jeg skal prøve å skrive litt om henne.

    Kanskje treet var et akakia tre?

    Sadie: Vader is the man!!

  4. Tilbaketråkk: Tidsmaskin | bak rosa burkaer og gule mullahskjegg

Legg igjen en kommentar

