Syv ting Somalieren liker ved seg selv

Så blir jeg med i taggebølgen og følger opp på Vibekes utfordring. Dette blir ikke lett, men jeg skal gjøre mitt beste.

1) Jeg liker ulikelige ting. For eksempel regn, uvær, motorbråk fra gaten og dølle mennesker.

2) Jeg er faktisk grei, og jeg har et snilt utseende. Det er mange som er veldige gode, men ikke gir noe særlig ‘snilt’ førsteinntrykk, det er uheldig. Du vet hva du begir deg på når du blir kjent med meg, for å si det slik.

3)  Jeg er fornøyd med akkurat den jeg er. Det vil si, jeg er fornøyd med å være en prinsippsterk, vinglepetter (det ga mening i tankene mine, jeg håper dere også forstår det).

4) Jeg er kverulerende der det passer, men greier å holde kjeft der jeg må. Det gleder meg å si at jeg sjeldent, hva er det dere nordmenn sier? -ah, at jeg sjeldent tråkker i salaten.

5) Jeg skammer meg ikke for å ta feil.

6) Jeg lager verdens (jeg kan være høy på pæra) beste (men jeg bør kanskje ta det ett hakk ned) somaliske te (svart te med moderat sukker og krydderblanding av nellik, kardemomme og kanel).

7) Jeg er liker at jeg er påvirket av mange mennesker, mange steder og mange bøker, men samtidig greier å være meg selv.

Denne taggen sender jeg videre til HeidiOlava, Lenemor og Othilie. Kos dere, og bli glad!

14 thoughts on “Syv ting Somalieren liker ved seg selv

  1. Må være en fordel å like regn i Norge for tiden (nå har jeg mest rapporter fra vestlandet, men har inntrykk av at order tørr er på vei ut av folks vokabular).

    Liker listen din, gjennomtenkt 🙂

  2. Jeg tror mennesker misliker det de ikke forstår. Regn er bare misforstått. Dessuten er regn et svakt element, og blir lettere mobbet av værelementer.

    Takk takk, gjennomtenkt, kanskje det?

  3. Gitt at man kan godta noe litt under perfeksjon, hvor får man drukket god somalisk te her i Oslo da, jeg mener ute på byen? 🙂

  4. Det vet jeg virkelig ikke. Te for oss, drikker man hjemme på besøk. Du får nok bare vente tålmodig til en somalier inviterer deg hjem på besøk 😉

  5. Er det ikke sånn at er en mann så er det vel et par steder man får seg en kopp te med riktig doseringe av krydder, sukker (og melk for noen), ute på byen? Uansett, så er det vel lite te å oppdrive under fasten uansett? Det er et somailsk spisested på Grønland i Platous gate. Kanskje de har te? Bare en tanke… Så jeg var tagget men jeg er så suuuur for tiden at jeg må tenke hardt for å komme på noe bra. Men, jeg prøver.

  6. oi, det var othilie, det men det står det jo ikke….det står noe helt annet. Sårry.

  7. Tilbaketråkk: 7 ting jeg liker ved meg sjøl « Olavas rike

  8. Stjernestøv; det finnes visse restauranter som serverer somalisk te, men (ikke for å være kjønnsdiskriminerende) somaliske menn kan ikke lage god te. En balanse mellom krydder og te, det er snakk om perfekt vanndosering og å la den trekke i så lang tid… nei, sorry, ekte te serveres i hjemmet. I’m just saying 😉

  9. *ler* mulig noen av dem vil bestride den saken. Jeg har drukket god somalisk te, jeg, men hvem som lagde den, se det vet jeg ikke og det var ikke i Oslo siden det er ganske så kjønnssegregert, det somaliske kafélivet… Jeg mistenker at det var en kvinne som stod bak selv om det var på et offentlig kontor i Somalia. Jeg har forsåvidt hatt tilgang på te lagd av menn også, men har latt være. Fordi teen ble hatt i vannet mens vannet kokte. Da melder jeg meg ut for jeg blir rett og slett dårlig av te som er kokt med vann fordi den blir for sterk hvis den står for lenge. Te skal trekke er min filosofi og de fleste andres og vil jeg tro? Mvh, Othilie aka Stjernestøv…

  10. sukkerspinneengelen; å, takk, likte din også 😉

    othilie; i somalia? du har altså trådd på somalisk jord? – dette er altfor spennende, når, hva og hvor? – stryk det siste..

Legg igjen en kommentar

