Naturens Kode: Relativitetsteorien

Jeg har så smått begynt å lese Naturens Kode. Utrolig fascinerende, men ikke et vanlig bokvalg for meg. Jeg leser sjeldent vitenskaplige bøker, og bakgrunnen for valget av bok denne gangen var ikke ren interesse for faget, men heller et ønske om å kunne noe når jeg begynner på Fysikk 1 til høsten. Jeg innser nå at jeg burde ha lest flere vitenskaplige bøker, utenom skolen, men bedre sent enn aldri. Men altså fysikk, leser på kapitlet om Einstein. Relativitetsteorien er ekstremt vanskelig, synes jeg. Det eneste jeg skjønner er at lys går like fort begge veier og lignelsen med toget. Og jeg tror at jeg skjønner hvorfor man må se ting i forhold til observatøren, jeg tror…. Det med at ting trekker seg sammen og at man eldes saktere desto høyere fart en har..får vondt i hodet av det. Jeg skal prøve å lese det på nytt og se om jeg skjønner det.

2 thoughts on “Naturens Kode: Relativitetsteorien

Legg igjen en kommentar

