Momma I’m a millionaire, but I feel like bum

                           

Har du hatt sånne dager?

Dager du på alle tenkelige måter er tilfredsstilt. Dager solen skinner etter en lang rekke, selv lengre en Sovjets brødkøer, med regnværsdager. Det er snakk om dager dusjen funker fett, melka ikke er sur, brødet faktisk er nybakt og folk synes at du er verdens beste venn, datter, søster, nabo og vilt fremmede. Med andre ord, dager det store kosmos smiler bredt deg. Så sukkersøt at du blir kvalm. Så kvalm at du blir miserabel. Jeg har blitt de menneskene som blir ulykkelig av lykke. Emo, er ikke det navnet?  Jeg hører på Trouble, lurer på om Amel Larrrieux ville vært glad om hun visste at hun får meg i bedre humør?

I dag bestemte jeg meg for å stoppe med min slabberdaskhet. Jeg marsjerte ut fem om morgenen for å jogge, min kondis ligger på bunnivå, lavere en Nigers bruttosnasjonalprodukt. Etter et kvarters halvhjertet tramping kom jeg tilbake andpusten, kom meg i seng og snorket til halv to. Og slik fikk jeg atter en gang dårlig samvittighet for min latskap.

Homer J. Simpson er en slabberdask. Nei, Homer J. Simpson er slabberdaskenes konge. Og denne, nokså sjarmerende og karakteriserende, latskapen setter ikke bare ham, men også hele byen i fare,  i The Simpsons Movie.   85 minutter med Simpson på lerretet var absolutt moro, og jeg likte filmen veldig godt. Det var noe av det samme, og dessverre var hele fokuset på familien og alle de andre karakterene ble nesten ignorert, men det var kanskje det eneste jeg trekker filmen på. Uhyrelig morsomt, samfunnkritisk og  aktuell – as always.

spider pig

spider pig

does whatever a spider pig does

can he swing

no he can’t

he’s a pig

look out

he is spider pig!

Absolutt sommeren hitlåt.

Hary Potter var også sommerens store begivenhet, tror jeg. Ikke filmen vel og merke, den siste boken i serien. Jeg har kanskje ikke nevnt det, men jeg kjøpte den og leste den samme dag som den ble utgitt. Skuffet. Den var bra, men den nådde ikke til de forventningene jeg hadde. Dessuten ble den litt rotete på slutten, men ideen med ‘the deathly hallows’ var genial. Den eneste måten å redde Harry på. Kan J.K Rowling det, kan også jeg det (selv om Rowling er mye eldre enn meg og har studert språk). Jeg har bestemt meg for å skrive en fantasy-historie. Inspirert av Harry, men svært annerledes. Jeg for se om det blir noe bra ut av det….

              

6 thoughts on “Momma I’m a millionaire, but I feel like bum

  1. Er ikke så glad i fantasy, men hvis du legger inn en sang á la spiderpig så tror jeg at jeg kjøper den uansett.
    Jeg elsker spiderpig-sangen 😀

  2. Jeg passer på å skifte fra kjempeglad til blind av raseri en gang i timen, for å opprettholde en slags balanse. Disse anfallene varer i to minutter. Resten av tiden er jeg mistenksom OG pratesyk, – halvt om halvt.

    Jan Kjærstad påstår at han er som Homer Simpson.

  3. Eirin; takker, men jeg garanterer ikke en god leseropplevelse 😉

    Lenemor; jeg vet ikke om jeg tør slå dette mesterverket av en sang, men jeg kan prøve

    Calvin; tror ikke folk da at du har en personlighetsforstyrrelse? Jeg kunne jo prøve, men blir jeg innlagt på Gaustad…

    Heidi; helt enig, jeg tenker at heltinnen kan være en burkababe med rosa burka.

  4. Jo, det tror de faktisk… Men dette er 2007. Hvem har ikke personlighetsforstyrrelser nå om dagen?

Legg igjen en kommentar

