Man skal ikke skue hunden på hårene

«Herregud!» utbrøt en venninne fra Elverum og visste ikke helt om hun burde le eller se sjokkert ut.

«…du har ikke funnet på den selv?!»

Og det var det siste hun sa før hun fikk et latteranfall. Vel, det hele startet med at jeg ble utfordret til å fortelle en grov  vits. Jeg gravde frem en mamma, av alle mennesker, hadde fortalt meg. Ikke tro at hun gjorde det med vilje, det bare glapp ut av henne. Nåja, jeg skal ikke gjengi det jeg sa, men det innebærer en dydig og religiøs pike og en ung mann med en ødelagt kjortel.

Apropos det å ikke skue hunden på hårene, jeg fikk nettopp vite av kompis i London at nabojenta deres er gravid. Det er kanskje ikke noe sjokk, men ettersom hun både var ugift og gikk med burka…hun møtte sikkert en ung mann med en ødelagt kjortel, hun også…

Alle som kjenner meg vet nå at jeg mener ‘Live Earth’ var en forferdelig idé. For det første, utrolig mange mennesker reiste til og fra de forskjellige konsertbyene med transportmidler som brukte fossilt brensel.  Tenk på all den CO2 forurensning?

For det andre skal man lede ved eksempel. Utrolig mange av artistene som opptrede (jeg skal ikke kritisere, noen av dem hører jeg selv på) er selv øko-terrorister. Kjører rundt i gedigne biler, i god gammeldags amerikansk stil. Det hevdes at Al Gore, vår tids helt, ikke følger sine egne mantraer.

Jeg er redd  miljøsaken har blitt en popularitetskonkurranse.

One thought on “Man skal ikke skue hunden på hårene

  1. Desverre er det jo slik at alt som kan brukes til å promotere politiske motiver – vil bli brukt til å promotere politiske motiver. Akkurat nå er jo miljøvern «in». Desverre vil det da også bli misbrukt.

Legg igjen en kommentar

