Mitt første intervju

Gjemt mellom akutt psykatrisk institutt og en brukthandel, fant jeg det som absolutt må være en av byens beste og kuleste butikker, jeg snakker selvfølgelig om Friends Fair Trade. De har produkter laget av arbeider som arbeider under gode forhold – fair trade altså. De har dessuten økologiske varer. Ikke minst har de Pants for Poverty som jeg skal kjøpe så fort som mulig.

Jim Stärk er artisten jeg for tiden hører mest på. Men jeg konkluderte idag at jeg bør unngå triste sanger om sommeren, selv om Lonely Road er utrolig fintrist.

Min første Led Zeppelin sang hørte jeg også på, D.T kunne ikke tro at jeg aldri hadde hørt på Zeppelin før det, men som jeg sa til henne, bedre sent enn aldri.

All I ask for when I pray,
Steady rollin woman gonna come my way.
Need a woman gonna hold my hand
And tell me no lies, make me a happy man.

[minner meg om motown og oldschool rythm & blues]

Jeg har også funnet ut at jeg er en frelst fan av Indiskas interiøravdeling. Siden moren min har gitt meg frie tøyler når det gjelder dekorering av hjem, tradisjonelt er det familiens datter som står for det og hun mener at det er en tradisjon vi godt kan ta vare på, har jeg funnet ut at jeg skal til Indiska hver gang jeg skal kjøpe nye dingsebomser.

Greit, jeg vet at jeg har sagt nei til telefonsalg før, men det viser seg at mine prinsipper ikke har noe særlig sterke røtter. I dag var jeg på intervju for et telemarketingselskap. Mitt første intervju for en ordentlig jobb (avisbud er forsåvidt en ordentlig jobb, men det var ingen intervju, møtte bare opp). Han hadde de sykeste spørsmålene; er du sta? hvem er du i friends? har du noen gang satt deg noen mål? hva er det flaueste du har gjort?

Slike spørsmål satte meg litt ut, men jeg prøvde å svare så godt jeg kunne. Jeg får vite om jeg får jobben neste uke.

gledergruer meg…..

2 thoughts on “Mitt første intervju

  1. Er du sta? Hvem er du i Friends? Jeg er nesten sikker på at du har noen mål, men hvilke?!

    Få høre😉

Legg igjen en kommentar

