Min forræderske, min patriotiske og min apatiske side

Forræderen: 

I fjor var jeg veldig engasjert i Somalias politiske situasjon. Jeg var aktiv i utallige somaliske forum hvor jeg argumenterte mot UIC (union of islamic courts). Kompiser mente at min «vestlige tankemåte» gjorde at jeg satte for stor lit til (jeg innså nettopp at lit er til baklengs, hihi—greit, jeg er dopa på kefir) «demokratisk» valgte instutisjoner. De satte ikke gåsetegn rundt demokratisk i 2004 da vi alle satt foran PC’en og bokstavlig talt slukte alt BBC reporterte. Dobbelmoralsk.

 Patrioten:

Rundt nyttår forandret alt seg. Jeg skal innrømme at den Etiopiske invasjonen gikk ut av kontroll. Jeg stilte meg bak parolen «ETIOPIA UT AV SOMALIA».

Apatien

Også begynte de med bilbombene. Mine medpatrioter svarte diplomati med vold, unødvendige vold som gikk utover uskyldige. Alt ser så utrolig håpløst ut. Somalia har igjen havnet i sitt gode, gamle anarkistiske modus.

Legg igjen en kommentar

