Min fremtid som en rappende, økologisk kaffebonde med sans for kokekunst og natur

Jeg har begynt å like kaffe. Det tok sin tid, men tilslutt greide jeg å elske denne bitre smaken. H og jeg ventet på vår tur i Kaffebrenneriet, visste at vi for lengs var for sene for timen, men lukten av mocca og americano var uimotståelig.

«H, jeg har fått en åpenbaring-» Hun var antakeligvis begynt å bli lei av mine mange åpenbaringer; -» jeg skal bli en kaffebonde, en økologisk kaffebonde sådan.»

» Du skal altså rappe og dyrke kaffebønner?»

Det var et hardt slag. Jeg hadde allerede nevnt min fremtidige karriere som en hip hop artist. Det var et øyeblikks desperasjon, morgenen da den hese og forferdelige stemmen til Young Jeezy dundret i klassens stereo. Noen måtte forandre hip hop scenen. Mitt idealistiske jeg snudde meg mot vennegjengen og erklærte, nokså høytidelig, at jeg skulle bli hiphopens svar på Mozart.

 Nåja, jeg kan alltids rappe om kaffebondens problemstillinger.

Jeg skal selvsagt dyrke økologisk.

Men så har det seg slik at jeg også vil gå i Nigella og Olivers fotspor. Nei, jeg har ikke tenkt å bli en kjendiskokk, en kokk derimot…bellisimo, bon apetit!

 Matlaging er kunst.

Tilbake til kaffen. Jeg skal investere i en bedre kaffemaskin. Mine medboere er selvsagt mer te-orientert og vil heller utivde for te-utvalg. Mamma har et poeng når hun sier at jeg burde kutte ned på koffeinet, men for engangs skyld skal jeg handle mot fornuften. Jeg skal følge lidenskapen. Ah, revolusjonens bittersøte smak.

5 thoughts on “Min fremtid som en rappende, økologisk kaffebonde med sans for kokekunst og natur

  1. Ta deg en tur paa Java paa St. Hanshaugen, saa vil du aldri mer faa fred. Eneste jeg savner av Oslo-ting…

  2. He he, lykke til!🙂
    Kaffe er jo kjempegodt da… det er liksom litt rock’nroll over kaffe… sammenlignet med te.

  3. Kaffe er himmelsk og har vært det siden jeg var 17 år gammel. Lukta om morgenen når alt annet er litt trøtt i trynet – den kan ikk emåles med noe annet!

    Nå skal jeg ut i vår eminente kaffebar på jobb og kjøpe en dobbel latte – det er fredag!

  4. Tilbaketråkk: Tidsmaskin | bak rosa burkaer og gule mullahskjegg

Legg igjen en kommentar

