Gratulerer med dagen

1.mai! Arbeidernes dag! Folkets dag!

Jeg gikk for første gang i toget, under SOS-rasismes parole selvsagt. Det tok sin tid før vi kom i bevegelse, men vi kom dog i bevegelse. Endte med å gå like foran Blitz, morsomt. Jeg tror jeg liker blitzere jeg, de virker svært joviale. Kul buss hadde de og. Senere ble jeg med resten av SOS-rasisme gjengen til Lille Saigon. Prøvde meg på akkar, gikk ikke så veldig bra.

Jeg og mamma hadde en grundig diskusjon i går kveld, hun likte ikke helt den aktivist linja jeg hadde lagt for meg. Hun mente at jeg burde meldt meg inn i noe mer, stillferdig, en frimerkerklubb. Herregud. Jeg tror ikke jeg får noe særlig tid til å være aktiv egentlig, men får vel prøve.

Mitt nye mål er å lære «Til ungdommen» og «Internasjonalen» utenatt til neste mai. Jeg kunne «til ungdommen» før. Hmm…

4 thoughts on “Gratulerer med dagen

  1. Whey, mitt første 1.mai tog også! Og dertilhørende kaptalistisk pommes frittes og brus på MacDonalds rett etterpå, kremt. Og Til ungdommen er jo bare stor, ble litt paff da jeg fant Rudolf Nilsen på myspace though. 🙂

  2. Du vet at SOS er en frontorganisasjon for AKP? Det er bare lagd for å dra inn penger til kommunistene. Søk på sos på antirasistisk senter sine sider.

Legg igjen en kommentar

