Årets første is

Jeg har spist is tidligere i år, men is er best i godt selskap og i deilig vær. Sånn sett var dagens is årets første is. H, D, D.E, M og jeg konsumerte en softis hver mens vi nøt solen fra Aker Brygge. Det var is nummer 1. Is nr. 2 åt vi etter at vi hadde vært på vindusshopping. Daim is er utrolig godt etter å ha siklet over ting du egentlig ikke har råd til.

Allstars. Jeg skal få Allstars Converse sko. Noe som sjokkerte mange, for jeg følger aldri strømmen (strømmen sier per i dag at converse sko er ‘in’), men jeg har vært forelsket i Allstars lenge. Trendy eller ikke trendy; jeg skal kjøpe et par på mandag, og gå med dem på toget på tirsdag. De skal selvsagt være røde. Red. Rouge. Autentiske Converse kaller jeg dem.

 Som sagt, toget + meg på tirsdag. Det er også første gangen jeg skal gå på 1.mai tog. Forhåpentligvis ikke den siste. Jeg skal mest sannsynlig gå med SOS rasisme som jeg meldte meg inn i nylig. Fin organisasjon som står får de prinsippene jeg mener er riktige.

SOS rasisme har lokaler ved Blitzhuset, noe som har forårsaket mange vitser i gjengen. Jeg nevnte at jeg kanskje kunne stikke innom huset, hvis det er nå lov, og se på bokhandelen deres. Det endte med latter og et par bekymrede ansikter. Jeg kjenner ingen blitzere, så jeg skal være forsiktig med å forhåndsdømme, men vi får nå se.

Vi snakket i dag om modellers overdimensjonerte kjønnslepper. Jeg skal omformulere det; D mente at siden modeller er så perfekte (-fullstendig uenig i den påstanden) må deres skavanker være innad. Bokstavlig talt. Vi stirret sjokkert på D, søt jente, men så frekk hun er.

Har modeller overdimensjonerte kjønnslepper er det strengt tatt deres sak, men Ds tese var ganske interessant. I dag har vi dessuten tatt i bruk eufismer. Eufismer er svært ideelle for mangt.

Jeg fant et dikt jeg skrev, i en periode der jeg var en sint og mistforstått afrikaner. Les; en periode der jeg var gjennomsyret av sint og afrosentrisk rap. Mitt første forsøk på slam poesi egentlig:

Vi, de druknede

et hav av ord jeg ikke skjønner
et hav av mennesker jeg ikke forstår
jeg kan se, men dere ser jeg ikke
like mye som dere ser meg
for jeg er til for deres fornøyelse
og når jeg blir for mye å håndtere
kan dere kategorisere meg som et innvandrerbarn
putte meg i en klasse for analfabeter som meg

analfabeter er det mange av
vi som ikke kan lese våre egne brev
som trenger hjelp til å forstå hva selgeren sier
vi som ikke snakker fort og flytende
men har hakk i plata
vi som lukter karri og løk
som går med sjal og shalwar

vi

utlendingene

snylterne

vi;
de druknede

Legg igjen en kommentar

