Under gjennomsnittet, gjennomsnittet eller over gjennomsnittet?

Jeg diskuterte dette med et par venner i dag, og det skapte selvsagt furore da jeg sa at alle i klassen var gjennomsnittlige med tanke på utseende og skjønnhet.

Min mening er at skjønnhet og utseende påvirkes av følgende faktorer:

1. Ansiktstrekk

2. Fysikken

3. Gange/stil

4. Utråling/karisma

Hvis alle disse faktorene er gode (-i henhold til de forestillingene samfunnet har om hva skjønnhet er) kan vedkommende karakteriseres som over-gjennomsnittlig. Er alle faktorene dårlige; da er man selvsagt  under gjennomsnittet.

Ut fra min rangering er det tydelig at det er et fåtall mennesker som er over gjennomsnittet og under gjennomsnittet. Majoriteten havner på midten; nemlig gjennomsnittlig. Det er jo ikke noe galt i det. Noen mennesker kan ha en eller flere av egenskapene, men ennå ikke var fullkommen. Altså, det høres ganske kaldt ut, men jeg er skitlei folk som tror at det å være gjennomsnittlig er flaut. Jeg må selvsagt fremheve at det nå er snakk om utseende, og utseende har lite med det indre. Det finnes extraordinære mennesker som faller under kategorien gjennomsnittlig i skjønnhet.

Jeg kan komme på en kjent person som er over gjennomsnittet; George Clooney.

Jeg har dessuten lært meg et nytt ord, ja, erhm:

eufemisme –  formildende el. forskjønnende omskrivning for noe som virker støtende og ubehagelig når det uttrykkes direkte, f eks ‘gå bort’ for ‘dø’

5 thoughts on “Under gjennomsnittet, gjennomsnittet eller over gjennomsnittet?

  1. Jeg vil naa si det at hvis det aa vaere gjennomsnittelig er aa vaere steget under George Clooney saa har man jo kommet veldig godt ut av det.🙂

    (og forressten: Hei! Jeg digger bloggen din.:)Syns du skriver masse intressant og morsomt. Er ny i bloggingensverden, men har vaert inne her aa lest ganske mye foor jeg begynnte aa skrive selv. (jeg er lillesoosteren til Lothiane (under stjernene))🙂

    Hilsen Lillesos

  2. (Her er rett link til siden min hvis noen lurte paa det fra forrige kommentaren jeg gav. Viktig aa drive med riktig informasjonsvirksomhet naar man foorst skal gjoore det..;))

  3. (ja, dette soset jeg fint til…proov denne…altsaa klikke paa dette navnet over. Eller prove lillesos.blogspot.com. ;)(Sorry somalieren for aa spamme ned kommentarfeltet ditt. Det var ikke meningen. *lillesos ber pent omforlatelse* ;))

  4. Å være attraktiv har mer med ens utseende å gjøre, jeg har venner av begge kjønn som ser helt vanlig ut men som folk flyr skoene av seg etter.

Legg igjen en kommentar

