Helt for jævlig

Jeg var livredd. Mens jeg lå på asfalten, sparket de meg og skrek at jeg hadde tråkket på Koranen. Flere ropte Allah-o-akbar (Gud er stor) og begynte også å si et vers fra Koranen, forteller Kadra til VG.

Syke, syke mennesker. Sykt patetisk når noen mentalt tilbakestående muslimer prøver å rettferdiggjøre sine handlinger med Koranen. Angripe og mishandle mennesker, selv om du er uenig med dem…helt jævlig.

Jeg er kanskje uenig med henne, men noe sånt fortjener ingen. Stakkars jente. Jeg håper inderlig at gjerningsmennene blir tatt og straffet skikkelig.

45 thoughts on “Helt for jævlig

  1. Adeer jeg ønsker deg lykke til eksamen og (IA) alt skal gå bra.
    Jeg ville heller valgt betegnelsen gode eller onde mennesker. Jeg skjønner godt at dette er bare en blogg og at du skriver en vanlig reaksjon. Bestemor er syk og ligger på sykehjem og hun er så snill (Ma garatay?).
    Jeg er en voksen mann og er veldig forsiktig med å gå ute om natta, særlig steder der det er fyl og bråk. Jeg ungår stort sett sentrale steder i oslo sentrum i helgene.
    Jeg tror ikke jeg er like modig som Khadra og tar en pub runde etter å ha motatt telefonhets, og være blant somaliske menn som er ute på fyl og bråk kl 03.00 i oslo sentrum. Vi ønsker Khadra god bedring, og håper at hun skal bruke sitt talent på saker som virkelig tjener hennes somaliske befolkningen. Hege Storhaug er et sidespor.
    Goebbels var en stor propagandist og brukte sitt talent på å tilintetgjøre en hel befolkning. Mange uskyldige blir rammet i den pågående krigen fra vesten mot islam. Jeg oppfordrer alle oppriktige tenkende nordmenn til å tenke kritisk på hva som skjer.
    Fredelig helg alle sammen.

  2. Når noen går til angrep mot ord med slag og spark har de i realiteten tapt.

    Jeg vet ikke hvor frustrasjonen deres kom fra, men dette handler om mer enn hva Kadra sa og at de er uenige i det hun har sagt.

  3. My friend Mr. Undre jeg ble selv overfalt av nynazister i oslo med følgende alvorlige skader, unge Benjamin ble drept av nynazister og vi sier ikke «hvor frustrasjonen deres kom fra». Dette handler om folkehets, mediehets, onde propaganda alla Goebbels og Hege Storhaug, VG and whatever crap norwegian media presents.
    Khadra er våres søster og mange flotte nordmenn skal jobbe sammen med oss til å hjelpe de svake i samfunnet. Mr. Undre du virker som en reaksjonær som ønsker kanskje Quisling som statssjef og minoriteter i konsentrasjonsleir. Wishful thinking Mr. Undre.
    Nabadgelyo.

  4. cigaal shisaad: om du leser meg som en som ønsker Quisling som statssjef og minoriteter i konsentrasjonsleir, da har du ha lest kommentaren min forferdelig feil!!! Jeg står for et svært motsatt syn av dette.
    😮

    Jeg er for øvrig kvinne.

  5. cigaal shidaad:

    I’ll write this in English too since there has been a misunderstanding.

    I fully condemn those who used violence against Kadra. What they did is very wrong and I hope that they will have to face a trial for what they have done.

    What I said in my first comment is that those who use violence no longer have words powerful enough to win an argument.

    I also believe that these people’s strong reactions has to do with more than just what Kadra said, because how can Kadra’s words alone be that threatening to them?

    I do in no way sympathize with nazis.

  6. Ms Undre det hjelper ingen at du ikke skjønner nyansen i saken – de som eventuelt taper på denne saken er opplagt, og fra propagandistenes side er saken vunnet som du sa.
    Dette skrev jeg for noen dager sider i bloggen «the thoughts and musings of a camel herders daughter» (linken øverst til høyre) som også er laget av våres yngre blogger:

    I was reading VG, a major norwegian tabloid, today and the topic was the Quran should be reinterpreted according to a somali woman called Khadra. One imam is quoted as dismissing her as “a pretty face and should instead mind her own beautiful figure”. A feminist minister from the rulling labour party is enraged and states that they will not “find themselves in such characterizations and that all imams should come out and condemn such statements”.

    Why this assault on the Quran? After the downfall of the communists, a Nato general meeting declared islam as the new global threat. So it is useful to keep in mind this perspective, never mind that there was an attack in america in 2001 and the resulting “war on terror”. The “international communities” is warned to be aware of these dangers, and the confrotation bears a physical and spiritual essence.

    This dichotomy is not new, it is a definition that is repeated in human history, but it is found to be useful in conflict. The nazis definition of the jew as both physically and spiritually separate from the aryan is an example. Are we facing a similar dichotamy in the new “clash of civilizations”? I think you will agree with me that there is a delineation about who the “international communities” are and the “danger” from islam.

    I don’t see any problems with recognizing that the rights of women are being infringed in countries like saudi arabia, but many women rights activist in the west frame this as a problem within islam. You all remember one famous dutch member of parliament and her anti-islam rhetoric? Khadra’s confrontation with the imams’ has been ongoing for sometime, it has the full backing of the media and feminists intellectuals and leaders. If this was a feminists movement the goal should have been to improve the welfare of the communities they purport to support. What conditions do somali families live under in norway? Have the somali women gained any improvement in their lives since Khadra started to champion their cause? The national statistic show a sombre result.

    The feminist minister should know the facts, but in a country that is extremely xenophobic the labour party is pandering to elements within their ranks who have been seduced by the politics of physical and spiritual separation. The extreme right wing party, the progressive party, is leading the polls on the forthcoming elections.

    The muslim population, in its physical appearance and spiritual essence, is increasingly finding itself targeted from the left and right. What is being framed as a feminist agenda, with front figures like khadra and ayan, is an onslaught that muslims will be facing ever since they were labeled as the “new global threat”.

    My fellow sisters be careful which cause you take, your personal financial gains may result in the impoverization of your own community.

    Statsministeren kan gi en klem til ytringsfriheten men det gjenstår å se hvordan han skal gi en klem til de svake i samfunnet, spesielt den somaliske befolkningen som ligger nederst i samfunnet.

    Fredelig helg alle sammen

  7. «NORSK-SOMALISKE» Khadra Noor ble angrepet og slått bevistløs av SOMALIERE. ja ja … tabloider. Til å begynne med trodde jeg at det var snakk om de såkalte konservative somalierne som holder til de religiøse stedene. Men slik Khadra hevder er det snakk om NORSKE ungdommer med somaliske opprinnelse, som var på det samme utestedet som henne. Drikke, og fyll er inni bildet. Og man kan da stille seg spørsmålet om motivet har noen med islam og religion å gjøre, da islam overhodet ikke tillater alkohol. KAN DET VÆRE SNAKK OM EN REN FYLLEBRÅK? jeg bare spør… men ellers setter jeg lite pris på bruk av vold uansett motiv, så det bare er sagt.

  8. Om man ønsker noe som helst fremgang for den muslimiske verden og befolkningen, er det behov for en langvarig kamp som både skal frigjøre de muslimske mennene og kvinnene. De er alle fanger for en liten elite i deres egne land som går under navnet konger/sultaner/aminirer/Sheiker o.l. Disse er på sin tur fanger for en liten elite i den rike vestlige delen av verden. Om man faktisk ønsker å «frigjøre» de muslimske kvinnene fra det de måtte frigjøres fra, er den riktige veien å gå, nemlig at man frigjør deres menn/brødre/fedre osv fra de vestlig støttede tyranene. Etter at mennene får de grunnlegende rettighetene som går ut på at de kan ta beslutninger angående deres egne land og fremtid, kan de begynne å tenke på en «normal» måte. Da kan de med sikkerhet begynne å tenkte på kvinnene og hva de skal gjøre med all den oljen de har, slik vi gjør det her i Norge. Husk at de norske kvinnene ikke fikk stemmerett før 1913, husk at husmorsrollen helt frem til nylig var stuerent i dette riket. Husk at all den utviklingen ikke ble tvunget frem av noe annet sted eller mennesker utenfor Norges grenser. Om vi ønsker sannheten… så tror jeg ikke den er langt unna.

    Det vi i vesten ønsker er både og. eller med andre ord undertrykkelse og frigjøring samtidig. både POSE og SEKK.. noe som vi ikke kan få.

  9. hmm, det er på sin plass å fordømme slike handlinger, gutter. ingen skal bli banket opp fordi de ikke har mainstream-meninger.

    når det er sagt, jeg tror heller ikke at de var såkalte «konservative» muslimer, få av de ville vanket på klubber kl. 0300. Kanskje var det fyllebråk, hvem vet, men uansett, det er synd på jenta.

    «Om man faktisk ønsker å “frigjøre” de muslimske kvinnene fra det de måtte frigjøres fra, er den riktige veien å gå, nemlig at man frigjør deres menn/brødre/fedre osv fra de vestlig støttede tyranene. Etter at mennene får de grunnlegende rettighetene som går ut på at de kan ta beslutninger angående deres egne land og fremtid, kan de begynne å tenke på en “normal” måte. Da kan de med sikkerhet begynne å tenkte på kvinnene og hva de skal gjøre med all den oljen de har, slik vi gjør det her i Norge.»

    Ikke helt enig der, hadde en lignede diskusjon med en somaliske kompis som hevdet det samme som deg. frigjør mennene også kan de tenke på sine kvinner. Frigjør begge to, også kan de bygge sine land sammen. Kvinnen er en utrolig ‘asset’ for samfunnet, og da ikke fordi hun kanskje lager god mat, men fordi hun på mange måter ser samfunnet på en annen måte. Jeg leste en utroooolig bra artikkel av en amerikansk sheikh (ikke en reformist faktisk, såkalt «konservativ»)om dette. Skal prøve å finne den.

  10. cigaal shidaad:

    But isn’t what you are saying just confirming that what happened has to do with more things than just Kadra’s words?

    Somalieren:

    Kan du rette opp i misforståelsene her?

  11. Jeg tror at dere sier det sammen, til en grad. Det ligger mer bak, fordi som cigaal skriver, det er så mye som burde være på dagsordnen og som burde oppta feminister og politikere. Problemer som ville bedret forholdene for somaliere i Vesten. Jeg tror faktisk at de som angrep henne, var berusede, så det er ikke godt å si hva de hadde i tankene, men kanskje følte de at dette var et angrep på islam for å øke seertallene og samtidig ignorere alle de andre problemene i somaliske miljøer?

    Ga det noe mening?

    Litt sent.

    Awjamaac, eksamen er ikke før sent mai, men takk for det🙂

  12. I think we are saying some of the same things aswell.

    As a Norwegian it is hard for me to know what to do, or rather how to do it. It is those of the Somali people who wants things to change who probably knows best how to change todays situation, not the «out siders».

    The politicians need to give them channels to communicate in and make sure they are heard.

    And of course issues concerning muslim women should be on the feminist agenda.

    But how do one make a forum that is able to make proper dialogs and not just making conflicts bigger?

  13. cigaal shidaad Says: «Mange uskyldige blir rammet i den pågående krigen fra vesten mot islam»

    Det er islam som har en krig gående mot Vesten, vennen. Fatt det.

    Jeg kan ikke forstå annet siden 7-8 somaliere går til åtak på Kadra pga hennes uttalelser om omfortolkninger av islam handler om at hun ikke agerer som en riktig muslimsk og somalisk kvinne. Hvorfor skulle Kadra gjøre det??? Hun er nordmann og kan si og gjøre hva hun vil så lenge hun er innenfor norsk lov. En rett som er henne gitt som fri borger av kongeriket Norge.

  14. Selvfølgelig er det ønske om at begge skal kjempe for deres frihet samtidig, men poenget mitt var at mennene selv ikke er frie. Det media får folk til å tro er at mennene undertrykker kvinnene, og at de muslimske kvinnene må få en eller annen form for hjelp som de tydeligvis skal få av Khadra, Ayaan ol. For meg er de muslimske kvinnene i den muslimske verden, mer deltakende enn kanskje deres søstere var under kvinnefrigjøringen. Og selvsagt bidrar de med mer kun enn «god mat», noe som de er nødt til, da de må kjempe for frigjøring fra deres menn som på sin tur ikke er frie… En utfordring som heldigvis de norske og vestlige kvinnene slapp da mennene det ble kjempet mot var «frie»

  15. DU undre, jeg underer på hvorfor du bruker engelsk når alle som hittil har skrevet kommentarer her etter min menning skrevet forståelig norsk? Føler du at du har en spesiell eierskap til språket, noe som for deg til å forsøke å distansere oss fra det ved å skrive engelsk til oss…. eller «misforstår» jeg. Kanskje må jeg tilbake til Rosenhoff (et sted man lærer det fine, brukbare, verdensomspennende språket) som alle bare må ha…..

  16. Meesha af kiiba waa la isku haystaaye, ee bal la socda. oo mararka qaarkood af-soomaaliga ku shalaadda. Hadii noorweyjigii la inoo diiday. Af- qalaad cilmi maaha, ee ninkastawba adiga iyo maskaxdaa yaan wax kale laguugu sheekeyn..,.

  17. Det at det mangler endel punktum, og ordet «har» før skrevet ved min tidligere kommentere er rett og slett noe som beviser at jeg må tilbake til Rosenhoff😉 Men for å si det mildt så DRITER JEG I om det mangler komma, punktum eller ord er blitt bytta om. Hensikten er først og fremst å bli forstått! For det er slik at morsmålet mitt ikke er NORSK, jeg har fra livets begynnelse av snakket et språk som heter AF-SOOMAALI og det er jeg VELDIG STOLT AV!

  18. TIPS til «somalieren» avisen utrop har lansert egen bloggerseksjon, som er på forsiden. Siden du skriver så godt, tenkte jeg at det var lurt å tipse seg om det. Siden jeg ikke kan gjøre det på en annen måte legger jeg inn linken her: http://www.utrop.no/art.html?artid=12428&catid=11
    Håper det er i orden….. Er kun en tilhenger som ofte blir revet med det du skriver, noe som jeg ønsker du skal dele med mange andre enn kun det som besøkstelleren din viser nå. Jeg kunne øgså anbefalt deg om å lage en versjon av bloggen din hos VG og DAGBLADET. LYKKE TIL!

  19. Jeg husker at jeg sa fra starten hvor kul denne bloggeren og tema er, men så merker jeg opp til flere ganger at det er kommentarer som kommer fra enkelte hvilke jeg syns er urett;kommentaren fra Awjaamac på somalisk.Hva syns du hvis en nordmann sa det samme hvis vi var i Somali?Vi må alltså være bevist hva vi sier, vi kan ike kjempe en kamp på en side og være slapp på det andre side.

    Somaleren: Kan jeg komme med forslag siden denne bloggen er din? Du kan velge å ikke ta forslaget også og jeg respektere det.At du har noen regler om hva man burde si i diskusjoner og ikke.Om hvilket språk som er lov.
    Siden mangfoldet er stort i forumet her så må vi jo ha respekt og være saklig mot hverandre og ingen må føle seg «left out» fordi de ikke tilhører til majoriteten.

    syns du jeg er urimelig?Takk for at jeg får lov til å lære noe av dere alle.

  20. Grunnen at jeg at jeg, skrev det jeg skrev på somali, er først og fremst ikke av hensikt å støtte noen ut. Det som står der er rett og slett at språk ikke er synonymt med kunnskap. Dette skrev jeg som reasjon på at Undre bestandig velger å skrive på englesk, mens alle som hittil her skrevet kommentarer her skriver bra norsk. Dette syntes jeg er en form for hersketeknikk, og det har jeg rett til å reagere på. Og akkurat den samme hersketeknikken prøver du deg på, når du mistenkliggjør det jeg skriver på somali, ved å henvise til det uten noe som helst oversettelse. Dessutten er jeg STOLT av somali, på lik måten som samene er stolt av samisk.

    1.NABI ALLAW NINBA AFKII KUGU AMAAN!
    2.nin kastaba qumanihiibaa qoorta u sudhan
    3.Af-qalaad aqoon miyaa? maya- maya
    4.Dacawo waxaa ugu daran ta talaabadeedna ka dheeraysa tii nabigana gaadhi weyda.

    (Noe av det som forfedrene våre har sagt om språk, kultur osv.)

  21. Sexy Sadie:

    Jeg er så glad at du leser hva vi skriver og kanskje lærer du en del. Verden er delt i progressive eller konservative krefter, og jeg håper at du skal lære en del og bli med oss i den progressive flanken.

    Den progressive flanken er for:

    – fred i hele verden

    – ta være på miljø og ressursser

    – likestilling for alle

    – all skal ha det gøy

    Her finner du nyheter som kan hjelpe deg til å lære mer om fred:
    http://www.democracynow.org/

    Ha det bra.

  22. Jeg trodde Undre svarte på engelsk fordi innlegget hun svarte på i utgangspunktet var delvis forfattet på engelsk. se innlegg nr. 3, 4, 5 og 6.
    Og kanskje fordi Undre var bekymret for å ikke få frem budskapet i innlegget. Kanskje en form for helgardering? Å kommunisere med hverandre er vel fremdeles det viktigste.🙂
    Si ifra hvis jeg er helt på bærtur her, å bli rettet på er jo en del av læringsprosessen.

  23. Fru Hansen og alle venner:

    Jeg tror vi kommer fram med budskapet om å hjelpe de svake i samfunnet ved å beskrive hva vi er for, og forklare hvordan vi ønsker å se utviklingen for den somaliske befolkningen skal være. Ingen av oss er politikere, men vi ønsker at somaliske kvinner skal for like mulighet til en jobb som en etnisk norsk kvinne, samme for menn, at somaliske barn skal for like mulighet til utdanning, jenter og gutter, at vi skal være med i den produktive delen av samfunnet.

    Vi ønsker ikke å være syndebukker for noen, om det er høyre krefter eller venstre krefter.

    Vi skal stå fram for ikke-voldlig linje, om det er i hjemmene, på gatene, eller i verden generelt.

    Vi skal ta være på de svake, om det er Khadra, og alle andre som blir utsatt for vold.

    Jeg legger herved igjen linken til Metta-Center:
    http://www.mettacenter.org/?page_id=25
    Fredelig Helg alle sammen

  24. rettskriving:

    Vi ønsker at somaliske kvinner skal få like mulighet til en jobb.
    (Awjaamac send meg tilbake til Rosenhoff)

  25. Adeero Cigaal, waa sidee…. sidan isku dhaam oo luuqadda (JANADDA-waqooyiga aduunka) lagaga hadlo soo baro. Si fiican u soo xafid oo ku luqeeeee….aniguna waa kuu jiibinayaaye….

  26. Laakiin ogow in aanad la dhaafayn Gardemoen🙂 imikaba waan kuu sheegay ee hadhaw ha i eedayn oo ha i odhan waxbaad i qarisay.!!!!😉 (Ærlig talt jeg synes du skriver mye mye bedre enn meg, og til og med mange etnisk-norske «akedemikere» som jeg kjenner)

  27. Jeg må bare si deg hr/frk eller fru Awjaamac: du må ikke hele tiden forvare deg, det er jo lov å ta til seg noen ganger det andre sier.Vel jeg er klar over at det å si at andre bruker hersketeknikk ER i seg selv å bruke det selv, så ja det er litt tvetydig budskap det jeg sa der, men jeg sa jo om Siv jensen da, forstod du det da:)?

    Jeg trenger ikke å tolke det uten at noen har bedt meg ser du My friend. Jeg er latterlig dårlig i Somaali men jeg kan gjøre meg forstått og prater helt ok.

    Men om jeg skal tolke det du sa der er riktif oversatt er jeg helt uenig.

    Men nå prøver ikke jeg å bli enig med deg heller, for jeg mener ikke at min mening er det eneste riktige her, det er for så vidt mange andre Somalere her som enten forstod det som jeg forstår det og da ville de sikkert reagert hvis de syns noe av det samme som meg.

    Jeg må si meg enig med Eirin at jeg trodde at Undre skrev på engelsk pga en annen krev det og da gjorde hun det samme for å svare på det samme språket som diskusjonen foregikk og det ser jeg på som en del av integrering i et forum, du gjør som de andre for å bli oppfattet på lik linje som de andre med andre ord for å ikke skille deg ut.

    Jeg blir litt oppgitt når vi diskuterer fille ting, og gjøre til konflikt fylt sak.Jeg ønsker ikke å få med meg fleste for å gjøre alle tillags og dytte inn ubetydelig temaer i diskusjoner for å vise poenget mitt.
    Jeg skal gå først å si at jeg beklager hvis jeg tråket på noen på noe vis, men rett må være rett og jeg ønsker å bli oppfatte som en individ,med reflektert syn på ting og som respekterer individet for hvem de er og hva de gjør, ikke hva de burde være eller burde ha sagt.Det er derfor jeg ønsker å chatte her og diskutere ulike ting.Jeg føler jeg er bedre enn anndre men jeg øver hverdag for å bli bedre menneske og mot andre det syns jeg er min misjon her i verden:at jeg passer på meg selv og tenker over hva jeg sier.Takk for chatten

  28. Det er dette som har fått meg til å reagere.

    «I’ll write this in English too since there has been a misunderstanding.»

    Når vi her anstrenger oss for å gjøre oss forstått på et språk som ikke er vårt,ektefellens eller våres barns morsmål bør det vises RESPEKT!

    Kanskje du ikke har en slik holdning, men det respekterer jeg. Jeg tåler ikke å bli tråkket på, og har også tendenser til å reagere om jeg ser uregelmessigheter. Det er desverre slik jeg har blitt oppdratt på, og har ikke tenkt å ta noe tilbaketog.

    Enten du, TV2 eller andre prøver å skremme meg til LYDIGHET.

    Det ser ut som om du har blitt påvirket av den offensive LYDIGHETSPROSJEKTET som føres mot somalierne i Norge. JEG har vært en somalier, er det forsatt og kommer til å være det.

    Ha en god chatting videre, skal ut i det fine været!🙂

  29. Eirin:
    Undre kom med en oppfatning av somaliere som hun hadde fått fra media og lagt igjen en frekk kommentar (2) som folk i fredrikstad ville ha sagt kom-rett-fra-levra. Dessverre den ene oppfatningen som folk sitter igjen med, er mediehetsen. Undre forsøkte videre å late som om det er et språk misforstålse. Men dette er ikke poenget. Jeg tror hun har lært at saken er mer nyansert. Det er godt for alle.

  30. awjaamac:
    afnoorwiijiga waxaan kubartay Rosenhoff oo xumaan umaanjeedin, kaftan ayeey iga aheeyd.

  31. Ikke beklage for at du er født Somalisk da, det er jo aldeles ikke det jeg vil oppnå heller ikke si at det er bare sånn for du kan gjøre forskjell.

    Det er litt farlig å spekulere hva andre mener uten å spørre vedkommende.

    Det er mulig at jeg har misforstått men trodde at vi var alle har for å ha bedre forståelse for hverandre og omverden. Syns jo at det er kult at vi er så forskjellige etnisitet,mulig religion og kjønn men har felles(forhåpentligvis)arena: nemlig urett ut fred inn.

    Jeg mener at for å oppklare(si ifra hvis jeg viker som en lærd for jeg mener ikke det)visse ting så må påminne oss på hvorfor vi alle kom i prat ikke la oss bli splittet pgs små kommunikasjons feil.Jeg håper at folk ha fått en viss tilfredstillende følelse av å ha sagt det de mente og fått andres synspunkter også?! Det følte jeg ihvertfall.

    Jeg savner Somaleren, for det er deg som har på en måte samlet alle oss her, mener ikke du er lederen men tror ting kan forandre seg hvis du kommer med dine synspunkter alt misfortåelse.Jeg har masse jeg også men er ikke så veldig begeistre for merkere det heller, for da kan jeg bli oppfattet som jeg har eneste svaret her.

    Jeg er her hvertfall for å gi debatten om Somalere annet ansikt, virker too much?!Håper ike det.

    Forresten er det noen som pleier å se Migrapolis?

    Syns det er utrolig morsomt og lærerikt.

  32. awjaamac:

    Jeg svarte cigaal på engelsk fordi han hadde fullstendig misforstått hva jeg skrev på norsk i den første kommentaren min. Han trodde at jeg støttet både nazier og ville ha minoriteter i konsentrasjonsleire, noe jeg fant svært trist.😮 Jeg skrev på engelsk for å forsøke å rette opp en misforståelse. Han skrev også svar helt og delvis på engelsk, og siden han og jeg snakket sammen skrev jeg de andre svarene på engelsk også.Dette var alldeles IKKE noen hersketeknikk.

  33. cigaal:

    Hvorfor sier du at kommentaren min var frekk?

    Den var alldeles ikke ment å være en frekk kommentar.

  34. Ciigal skrev: «Jeg er så glad at du leser hva vi skriver og kanskje lærer du en del. Verden er delt i progressive eller konservative krefter, og jeg håper at du skal lære en del og bli med oss i den progressive flanken.

    Den progressive flanken er for:

    – fred i hele verden

    – ta være på miljø og ressursser

    – likestilling for alle

    – all skal ha det gøy

    Her finner du nyheter som kan hjelpe deg til å lære mer om fred:
    http://www.democracynow.org/

    Ha det bra.»

    siden du nå er i Vesten, demokratiets høyborg har du en enestående sjanse til å lære deg hva det hele handler om.

    Han en fortsatt trivelig dag.

  35. Uff da dere, dette har blitt stygt. Sånt skjer ved misforståelser. Jeg tror absolutt ikke at Undre hadde negative baktanker ved å skrive på engelsk, hun ville gjøre seg forstått og det vil vel alle?

    Nå må vi ikke tro det verste om folk😉

    Dessuten mistet jeg tråden, vi begynte med angrepet og endte med hva?

    Ser man bortifra forvirringen med språk og de øvrige misforståelsene tror jeg at alle har lært noe nytt. Forhåpentligvis.

    Jeg må nesten gå nå, skal på et bryllup.

  36. Hmmm..
    Hva var det denne bloggposten handlet om egentlig? Var den om et angrep på Undre eller om angrepet på Kadra?
    Siden det aller meste ser ut til enten å bli misforstått eller å bli tatt opp i verste mening her i dag, så tror jeg at jeg nøyer meg med å si følgende:
    Jeg er helt enig med deg somalieren, og alle dere andre som for meg synes å si stort sett det samme, bare med litt forkjellige ord🙂

  37. awjaamac har fått seg en blogg på wordpress. jippi! Der kan de som ønsker det få skrive noe. Man kan få tilgang til det ved å sende en mail til awjaamac2007@gmail.com. hensikten er ikke å reklamere for noe som jeg profiterer på, men ønsker rett å slett å skape et slags diskusjonsforum. Om noen har bedre forslag så er jeg også med på det. Tar gjerne gode råd fra «somalieren», siden hun er «sjefen» for dette stedet. Om man ønsker det kan jeg forandre på navnet og blogg-overskriften, på en måte som gjør den til et nøytralt sted. Jeg ønsker også å få tilbake melding fra alle som hittil har verdt med diskusjonen. Undre, Sexy Sedie.. Cigaal, Lenemor og hele gjengen (som bruker endel av tiden sin, på diskusjon) Awjaamac nås på awjaamac2007@gmail.com og awjaamac.wordpress.com

    Håper ikke jeg har tråkket over grensa🙂

  38. Tilbaketråkk: Helt for jævlig « Bak rosa burkaer og gule mullahskjegg « Islam, krig, muslim, terrorisme,fundamentalisme, integrering, islamfobi, muslimhets, media og krokodilletårer

  39. Tilbaketråkk: Helt for jævlig « Somalieren « Somaliske bloggere

  40. Folk som slår ned eller skader andre er idioter. Hvis de tror at sånn oppførsel kan rettferdiggjøres er de kronidioter. At pøblene i dette tilfellet utgir seg for å representere en religion, krenker etter min mening religionen mer enn noe verbalt angrep kan gjøre.

  41. Khadra ble ikke slått av noen! Det var bare basketak mellom khadra og noen andre kvinner. Ingen ble verken slått eller sparket.

Legg igjen en kommentar

