Jeg finner aldri jobb

Det er to ting jeg ikke vil arbeide som:

– Avisbud

– Telefonselger

Når en er 17 år, har man ikke veldig mange alternativer. I det siste har jeg prøvd å skaffe med en deltidsjobb/sommerjobb. Jeg trenger det ikke på død og liv, men jeg vil så gjerne kjøpe et speilreflekskamera. SLR kameraer er dyre, og ingen i familien er villige til å betale så mye for å gjøre meg glad. Jeg må dessverre SPARE penger. For et stygt ord – SPARE. Med andre ord, jeg trenger en jobb.

Huff, om jeg bare var et år eldre.

9 thoughts on “Jeg finner aldri jobb

  1. Da blir det vel McDonalds da, siden du ikke har nevnt det som en jobb du absolutt ikke vil ha😉

  2. Jeg har jobbet som avisbud, renholder og telefonselger. Av de tre foretrakk jeg renhold. Intens, kjip jobbing i to-tre måneder. Nattillegg osv osv. Forresten har jeg jobbet på kirkegård, margarinfabrikk og som sjåfør også. Det var ikke så verst, det heller.

  3. Margarinfabrikk høres ikke så forferdelig ut, eller kanskje jeg har urealistiske assosiasjoner til arbeidsplassen. Det var kanskje ikke søte gamle damer med morsomme luer og historier fra 2.verdenskrig der?

  4. Margarinfabrikken var en god arbeidsplass. Det var en gammel dame der, men hun var ikke særlig søt. De fleste ansatte var menn. Noen hadde jobbet der i tredve år, noen var sønner av de gamle ansatte. Pussig nok produserte vi ikke margarin (den delen av produksjonen var nedlagt), men reker, krepsehaler og crabsticks i lake og kaviar. Arbeidsmiljøet var meget spesielt. En av de ansatte satt bestandig og røyket i pausene mens han sa «ja» og «nei» til seg selv. En annen snakket om hvor lite bensin bilen hans brukte, i hver eneste pause. Da jeg kom tilbake den påfølgende sommeren var det akkurat det samme. Den sistnevnte fyren snakket fortsatt om hvor lite bensin bilen hans brukte, selv om han ikke hadde kjøpt ny bil. Kan ikke huske at noen snakket om krigen. Tror dette var min best betalte jobb…

  5. Stuepike da? Har forsåvidt jobba som avisbud, stuepike og renholder – og foretrakk faktisk å stå opp klokka fem og dele ut aviser framfor å vaske. Stuepike var greit, men hardt. Å kjøre aviser for så å jobbe som stuepike gjorde susen for lommeboka da jeg var rundt 20🙂

  6. Mamma har komplekser ved å la meg jobbe i andres hjemme. Hennes unnskyldning er at jeg ville vært en forferdelig hushjelp, men hun er nok bekymret for sikkerheten min. Altså, om jeg bare var ett år eldre.

    Margarinfabrikken høres utrolig fascinerende ut, sånt vil jeg jobbe meg. Arbeid som lar meg bli kjent med nye mennesker.

    Jeg har jobbet som avisbud i et år. Sommerbud og helgebud, førstnevnte var greit, været var fint, men det blir slitsomt i lengden. Søndagsruta var et forferdelig ,jeg fikk rett og slett noia av trapper tilslutt.

    Jeg skal prøve parketaten, de ansetter visstnok unger, og amnesty. De har jo sånne ververe.

  7. Har jobba som reklamebud, vaskehjelp og stuepike. helt greie jobber når jeg var litt yngre. Jeg jobba som stuepike annenhver helg i 4 år ved siden av studiene, og ved siden av en annen jobb. Jeg slapp å bruke hue i den jobben.
    Dessuten har det blitt et artig talkingpoint senere i livet. Å skrive «Stuepike» på CVen når man er gutt har gitt mange gode samtaler i jobbintervju og privat.

    Ta kontakt med et hotell, eller ta kontakt med Unginfo/kommunen. Du finner ALLTID en jobb.

    Lykke til!

    Egoisten
    – Åtgaumsforvaltar

  8. Tilbaketråkk: Jeg finner aldri jobb « somalieren « Somaliske bloggere

Legg igjen en kommentar

