I’m like a bird, I only fly away

… I don’t know where my soul is, I don’t know where my home is

Er jeg den eneste som likte gamle Nelly Furtado?

Fugler er formidable skapninger, jeg mener, det å kunne fly vekk når tidene blir vanskelige. Vel, det er vel ikke så digg å være en fugl; du er et byttedyr, et flokkdyr (-jeg vedder på at outsiderisme ikke er særlig akseptert i det samfunnet) og du må alltid trosse naturkreftene.

Alt har vel sine fordeler og ulemper.

Jeg ville likt å være en keiserpingvin. Ultra-formidable skapninger.

Apropos fugler; jeg tror jeg liker Maya Angelou. Hun er absolutt en formidabel skapning, men jeg har bare lest et dikt – Caged birds, så jeg er vel egentlig ikke den rette personen til å uttale meg om henne.

Frida Kahlo har også sniket seg inn i min liste over tidenes personligheter. Det er fasjonabelt å ha ett øyebryn og en bart. Gud jeg skulle ønske jeg kunne gro skjegg, det er det eneste jeg misunner menn.

Vi kan diskutere  kommunismen til det gror grantrær mellom tærne våre, men en ting må en pige få innrømme, og det er at hun har vært forelsket i en død, revolusjonær argentiner på grunn av skjegget hans….og det faktum at ingen kan røyke sigarer akkurat som han. Det rette ordet er vel strengt tatt at han er sexy, eller som vi også sier drop triple dead gorgeous.

Ernesto Guevara var ingen fugl som fløy vekk når det ble vanskelig, han konfronterte rovdyrene, og det bør han få kreditt får, til tross for all den faenskapen han drev med på si.

Hører på: Listen, Talib Kweli

Mamma sa nettopp: Vis at du elsker barna dine (hun forbreder et foredrag)

Kroppen: Magen rumler.

Neste aktivitet: Vekk fra PC’en og plyndre kjøleskapet.

P.S:

Ønsker alle (som er velsignet med en) en kjempe god vinterferie (- dere andre ønsker jeg en hyggelig arbeidsuke).

4 kommentarer om “I’m like a bird, I only fly away

  1. Kan man benåde terrorister? Eller i det mindste bare prøveløslade dem? Det tyske samfund var på det nærmeste i undtagelsestilstand i efteråret 1977, da RAF’s terroraktioner var på deres højeste. Debatten om prøveløsladelsen af den 57-årige RAF-morder Brigitte Mohnhaupt har rippet op i de gamle sår.

    http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=TryktAvis/TAvVis.php&pTAvVis=210855

    Tilfangetakelse og henrettelse

    De bolivianske troppene og USAs spesialstyrker ble informert om Guevaras hovedleir av en desertør. Den 8. oktober 1967 ble leiren omringet og Guevara tatt til fange mens han ledet en patrulje i nærheten av La Higuera. Han overga seg etter at han var blitt truffet i beina og armen, og fått geværet ødelagt av en kule. President Barrientos ga straks ordre om at Guevara skulle henrettes.

    Jeg personlig Guevara var en feig rotte som overgav seg.

  2. Beate introduserte meg for Kahlo og etter det har bare fasinasjonen vokst. Og tenk: tenk at det går an å være så vakker med et øyenbryn og bart!

  3. Tilbaketråkk: Surfetur! « Beates rasteplass

Legg igjen en kommentar

