72 muskelbunter og mormors hofte

Jeg var i moskeen i går. Lederene holdt kurs i terror. Det var veldig nyttig faktisk. Jeg likte spesielt temaene: skriv et selvmordsbrev i 1-2-3 og match antrekket med skjegget. Dessuten likte jeg undertemaet Hjemmelaget Bombe for Dummies. Som bonus hadde vi en konkurranse om hvem som kunne finne på det beste anti-Vestlige eller anti-Bush slagordet.

«Busj er en bæsj» vant.

Muslimer er veldig kreative.

Selvfølgelig tuller jeg. Jenter blir da ikke selvmordsbomber, det vet vel alle, for hva skal de med 72 jomfruer?

På en annen side, om det var 72 muskelbunter……

Nei seriøst, det var faktisk en fin dag uten sublime budskaper eller tvilsomme aktiviteter. Preknen handlet om hva et godt vennskap er, i et nøtteskall var budskapet: la ikke din dårlige venn påvirke deg, påvirk ham.

Godt budskap.

Dessuten snakket man ganske mye om å ha tilgivelse (tawba) og tålmod (sabr) som er gode dyder. Etterpå dro mange av de gode moskegjengerne til kebab eller pizzasjapper. Jeg stakk innom Kiwi og kjøpte Sørlandschips, det mine damer og herrer, er tilstrekkelig som kveldsmat. Senere ringte jeg mormor og spurte om den vonde hoften hennes. For dere som lurer, hoften er helt fin, men hun har fått influensa stakkar.

Mp3en spiller Styrofam Plates av Death Cab for Cutie. Greit, jeg er en uoffisiell Death Cab for Cutie fanatiker. Lurer på om de tar med seg Burkababe-groupier med på turneene sine? Det ville ha vært noe for meg!

5 thoughts on “72 muskelbunter og mormors hofte

  1. Influensa er kjipe greier. Jeg er ganske sikker på at jeg allerede er glad i bloggen din, du skriver snasent.

  2. Det er veldig kjipt, hun er jo dessuten gammel.

    Takk så meget. Det viser seg at jeg ikke er noe særlig integrert i det norske samfunn, hva betyr snasen?

  3. Håper din bestemor føler seg bedre etterhvert. Kan si meg enig med Iversen, du skriver godt og morsomt, og synes bloggen din har en snasen profil! 😀

Legg igjen en kommentar

