Verdens beste, ikke-somaliske, chai

Authentic Chai fra Apartment Therapy

3/4 cup water plus 1/4 cup milk (if you are using skim or 1 percent, use half milk and half water)
Sugar to taste
Roughly ~2 teaspoons per cup loose black tea leaves (Ideally Assam or Ceylon tea – English Breakfast will do)

Some or all of the following (measurements are per cup or per medium-sized mug):

2 green cardamom pods
2-3 whole black peppercorns
1/4 teaspoon fennel seeds
1-2 pieces cinnamon (“real cinnamon” not Cassia. May be labeled “Vietnamese cinnamon”)
Fresh ginger (2-3 thin slices for extra zing

5 kommentarer om “Verdens beste, ikke-somaliske, chai

  1. Åh, det hørtes usannsynlig herlig ut akkurat nå! :) Jeg tror jeg må sette på vannet…mangler bare en boks med kondensert melk å bruke opp nå.

  2. Chai latte er nam, fant en veldig god blanding i butikken, som man bare heller melk i (og eventuelt varmer opp). Oregon Chai – the original heter den, anbefales om den er tilgjengelig i Norge! :)

  3. godt at dere liker det!
    drikker litt mens jeg skriver også, jeg altså =)

    jeg skal se om jeg finner Oregon Chai, høres fantastisk enkelt og godt ut!

Legg igjen en kommentar

